מה חושבים על המגה דרייב מיני ברשת?

עדכון: כמו עם רוב הקונסולות שיש להן כניסות USB, גם את המיני כבר הצליחו לפרוץ ולהפוך לתחנת אמולציה חביבה למי שלא חושש להתעסק עם זה.

למרות שהמגה דרייב מיני יוצא באופן רשמי רק בחודש הבא (ב-19 לחודש), גרסאות סופיות כבר נשלחו לסקירה. כאמור, כשהמכשיר רק הוכרז, היה חשש גדול שבסך הכול יהיה מדובר באריזה חדשה של תואמי המגה דרייב והלא איכותיים של ATGames שמסתובבים כבר המון שנים בשוק תחת החותמת של סגה. בינתיים נודע שהפרויקט הועבר ל-M2, אחת מחברות הפיתוח היותר נחשבות בתחום האמולציה החוקית.

אז האם המגה דרייב מיני מספק חוויה מושלמת? על פי שני הסרטונים שראיתי , התשובה היא בסך הכול חיובית.

מראה: מבחינה חיצונית, אין ספק שסגה עשו מעל ומעבר על מנת ליצור את המראה האותנטי של המכשיר המקורי ("מגה דרייב 1"). לדוגמה, אפשר למצוא סליידר לעוצמת הצליל שכצפוי לא באמת פועל ואפילו חריץ קלטות אמיתי שנפתח. מי שייבחן היטב את היחידה, יוכל למצוא אפילו את המכסה של מודל ההרחבה ל-Mega / Sega CD.

שלטים: מבחינת השלטים, לחבר'ה של Game Sack הגיע שלט אחד לא מתפקד, אבל אם השלט שלכם מתפקד, הוא יתפקד כמעט כמו שלט שלושה כפתורים מקורי, אולי קצת נוקשה מדי לפי Modern Vintage Gamer. יש אמנם כמה משחקים "חשובים" כמו סטריט פייטר 2 שמתאימים גם לשישה כפתורים, אבל נראה שכדי לחבר כאלו תצטרכו לקנות אותם במיוחד, וגם כאן יהיו כנראה שלטים רשמיים ולא רשמיים (החיבור הוא ב-USB).

רמת האמולציה: Game Sack ביצעו בדיקה 1:1 מול המגה דרייב מודל 1 (במקרה שלהם Genesis) והם מצאו שאין שום בעיות בגלילה או בגרפיקה, גם במצבים מאתגרים יחסית כמו מצב המסך המפוצל בסוניק 2.

המצב של הצליל לעומת זאת קצת פחות טוב: לדוגמה, יש Delay של בערך 11 פרימיים בצליל של האפקטים הקוליים וקיים גם שינוי קל ברמת הבאסים וה"פילטר הנמוך" (Low Pass Filter), אבל קשה להבחין בהם מבלי לשמוע את המיני והמגה דרייב המקורי במקביל. במשחקים ספציפיים יש לעיתים שינויים קלים במוזיקה כמו למשל בקצב של התופים ב-Thunder Force 4. ובכל זאת, המוזיקה בהחלט שומרת על האיכות הכללית שלה, וזאת בניגוד לתואמים מ-ATGames , שבהם היא נשמעת לעיתים מעוותת לחלוטין.

מצבי תמונה: אין כאן הרבה הפתעות. אפשר לבחור בין התמונה המקורית בפורמט של טלוויזיות ישנות (4:3),   פורמט רחב (שמעוות מן הסתם את התמונה) ולבחור בין שלושה רקעים שונים. יש גם מסננים עם "פסי סריקה" שחורים שאמורים לדמות את התמונה בטלוויזיות ישנות. למרבה הצער, האמולטור הפנימי לא מחפה על אפקט ההכהה של הצבעים, כך שהתמונה נראית די כהה (משהו שגם ראיתי בעצמי ב-Snes Classic).

מה שאין כאן היא אפשרות לתמונת "פיקסל פרפקט",  כלומר, תמונה כפי שהיא נראית ברזולוציה המקורית שלה ולא מותאמת לרזולוציה של הטלוויזיה. הסיבה לכך היא כנראה שהעיוותים הקלילים האלו כמעט לא משנים מכיוון שהמשחקים המקוריים תוכננו כשהם כבר נלקחו בחשבון…

ממשק: בניגוד ל-SNES Classic שהכריח אותי להשתמש בשלט חיצוני עם מתאם של 8bitdo (במקום ללחוץ על Reset) ולחזור כל הזמן למסך הבית כדי לשמור, המגה דרייב מיני עושה זאת בצורה הרבה יותר פשוטה עם מסך שאפשר לגשת אליו בכל רגע בלי לאתחל את המערכת כל פעם שעושים טעות…

מבחר המשחקים: כמו שאפשר לשער, יש כאן את כל הקלאסיקות של סגה כמו סוניק, גולדן אקס, Streets of Rage 2 ועוד. אבל יש כאן גם כמה משחקים שלא תוכלו למצוא באוספים הלא פיזיים של סגה:

  • Castlevania Bloodlines
  • Castle of illusion
  • World of Illusion
  •  Road Rash 2
  • Mega Man : The Wily Wars.
  • Contra Hard Corps
  • Earthworm Jim 1

מה שמעניין הוא ששני משחקים כאן הם משחקים של דיסני, וכמעט לא רואים היום הוצאות מחודשים של משחקי זכיונות בגלל הסכמים של זכויות יוצרים (למעשה הרימייק של Castle of Illusion עוד מעט כבר לא יהיה זמין בחנויות הדיגיטליות).

כמו כן, "ווילי וורס" (רימייק של מגה מן 1-3) הוא משחק שמעולם לא היה זמין בארה"ב בפורמט פיזי (רק בשירותי ההורדה של סגה), ולכן הוא נחשב לאחד המשחקים הפחות מוכרים בסדרה.

סך הכול יש כאן 40 משחקים ועוד שניים שלא יצאו באופן רשמי. מורגש חסרונם של סוניק 3 ו-סוניק & נאקלס שכן זמינים באוספים למחשב בסטים (וגם יצאו בזמנו ל-Windows 95, אבל זה סיפור אחר…

הנה הסקירה המלאה עם כל המשחקים:

שאלת השאלות – יש תמורה לכסף?

המחיר הרשמי של המגה דרייב מיני הוא 79.99$, לא מאוד יקר. באמאזון ארה"ב הוא יעלה לכם 300 ₪. קחו בחשבון שכרגע אני עוד לא רואה את דמי המשלוח, כך שבפועל הוא יכול להיות יקר יותר בכמה עשרות שקלים.

בהזמנה מוקדמת ישירות בארץ הוא כבר יעלה יותר. לדוגמה, כ-399 ₪ ב-GameStation.

ההבדל העקרוני בין המגה דרייב מיני לבין שאר קונסולות המיני הוא בעיקר באקסלוסיביות: את רוב המשחקים כאן תוכלו למצוא באוספים הרשמיים של סגה שרצים על המחשב או בקונסולות בשליש או רבע מהמחיר לפני מבצעים, מה שאי אפשר להגיד על רוב המשחקים ב-NES וה-Snes  מיני. לדוגמה, בסטים יש לא פחות מ-59 משחקים ואפילו בקונסולות המודרניות יש 53…

דעתי האישית היא שאם יש לכם דרך קלה לשחק על הטלוויזיה, לא הייתי קונה את המיני רק בגלל המשחקים הבלעדיים שלו (למרות שכמעט כולם מצוינים) : השלט של המגה דרייב הוא לא בדיוק שיא הטכנולוגיה והוא לא מתאים למשחקים ארוכים כמו השלטים המודרנים שיש להם "גריפים" מצוינים ומבנה ארגונומי באמת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן