הקוראים האדוקים של הבלוג בוודאי זוכרים שכאשר Thongs of Virtue, החלק השני של Deathspank יצא במפתיע מספר חודשים בודדים אחרי המשחק המקורי (ביקורת), כתבתי שזו הרגשה די מזופתת לשלם עוד 15$ על סוג של המשכון שיציאתו הייתה עד אז בגדר ספקולציה. גם הנשקים החמים שהיו גולת הכותרת לא הצליחו להרשים אותי ושמתי את המשחק ברשימת ההמתנה.
מאז עברו כמה תקופות חגים ובכמה הזדמנויות שונות היה אפשר לקנות את המשחק במחיר יותר זול גם למחשב וגם לקונסולות (למרות שחיפוש של המשחק בגוגל בעברית מעלה בעיקר אתרי הורדות, טוב, אנחנו בארץ אחרי הכול…). אז אחרי ששאלת המחיר הפכה לפחות משמעותית,יכולתי להתפנות לבדוק את המשחק ולראות אם הוא באמת נכנס לקטגוריה של המשכון אפיזודי או המשך של ממש.
למרות שנורא מדגדג לכתוב שאפשרות א' היא הנכונה, T.O.V מכיל מספיק שיפורים שהופכים אותו לחוויה די שונה. בדרך יש כמה מהמורות שהיה אפשר לוותר עליהן, אבל בסך הכול מדובר בחלק היותר טוב מבין השניים.
הערה טכנית – לא ניסיתי את ה – DLC שניתן חינם בגרסת המחשב . לפי הדיווחים, הוא מוסיף עוד מבוך אחד מאתגר עם שני בוסים וכמה שריונים חדשים.
השינוי הכי בולט לעין הוא באמת השימוש ביותר נשקים חמים. למרבה הפלא, אפילו שאין כוונת או אינדיקציה לאן בדיוק יורים (אלא אם כן הוא מתחבא באחד התפריטים), הכיוון האוטומטי עובד לא רע בכלל ואפשר להזיז את הסטיק ולפגוע בכמה מטרות בו זמנית. רוב האקדחים והרובים יורים בצרורות ולכן צריך לקחת את המספר שסופר את כמות הכדורים בערבון מוגבל. בנוסף יש מבחר חדש ומרשים של כל מיני סוגי רימונים עם אלמנטים שונים. ואם כבר אלמנטים, עדיין אי אפשר לראות איזה אויב שייך לאיזה אלמנט למרות שברוב המקרים זה ברור. ברימונים מומלץ להשתמש כנגד מפלצות גדולות שנמצאות בכמה אזורים פתוחים יחסית במפת העולם. ניסיון להשתמש בהם בתוך מערות או מבוכים לא ייגמר טוב…
בגלל שיטת העלייה בשלבים, ישנם שלבים מסוימים בהם כבר אי אפשר לקנות תחמושת בחנויות וזה די מעצבן. כמו כן, רק בתחילת המשחק יש נשק בלתי מוגבל בכדורים והוא הופך לדי חסר שימוש בהמשך. בקיצור, T.O.V עדיין רחוק מלהיות סוג של שוטר דו מימדי.
ההבדל השני שבולט לטובה הוא שהחידות שדורשות להשתמש בחפץ על חפץ (כמו בקווסט קלאסי) יותר הגיוניות ונדמה לי שיש גם קצת פחות מהן. גם משימות איסוף השלל ממפלצות מתות דוללו, ובינינו, הן היו בלאו הכי די מטופשות. במקומן נכנסו כמה משימות יצירתיות יותר, רובן משניות. בלי יותר מדי ספוילרים, כשתרוצו עם גליצרין דליק צמוד לחליפה שלכם, תבינו על מה אני מדבר…
לשינוי האחרון אפשר לשים לב רק בפרספקטיבה של המשחק כולו: אם החצי השני של DeathSpank המקורי היה פתוח הרבה יותר מהראשון וגרם לחלק מהשחקנים ללכת לאיבוד , T.O.V הוא הרבה יותר מסודר וגם כשיש כמה משימות שצריך לבצע בבת אחת, הן לא מתפזרות על פני רבע עולם. מי שדואג שהמשחק הפך לינארי מדי, עדיין ימצא מספיק משימות משנה ולקראת הסוף גם כמה Easter Eggs שוות.
בניגוד לכל הנקודות החיוביות שהזכרתי עד עכשיו , היו כמה עניינים שכן הצליחו לאכזב אותי , למשל , העקומה של רמת הקושי, כמו שעופר פעם הראה, יש עקומות חדות ויש עקומות מתונות. העקומה של T.O.V לא שייכת לאף אחד מהטיפוסים האלו והיא נראית יותר כמו גרף של רמות הסוכר בדם שלכם בזמן בחינה פסיכומטרית ואכילה של קוביות שוקולד לסירוגין (פעם הבאה תיקחו פירות יבשים)… הבוס הרציני הראשון (יותר נכון בוסית) ידוע לשמצה בקטע הזה, והייתי צריך להוריד את רמת הקושי כדי לא לגמור לעצמי את כל הכסף על שיקויים. לפי כמה הודעות בפורומים, אני לא היחיד שזה קרה לו. אז קחו טיפ, אם אתם לא רוצים להוריד את רמת הקושי, לפחות וודאו שהחפצים החזקים שלכם מכוונים לאחד מכפתורי האקשן ולא לכפתורי החיצים ,בשלט הקלאסי של האקס בוקס עם החיצים הדפוקים זה עניין של חיים ומוות, גם אם המשמעות היא שתוכלו להשתמש בשלושה נשקים בלבד.
הנקודה שלילית נוספת היא השימוש החוזר במוזיקה, אני עדיין חושב שהיא נפלאה, אבל כשיש רק שניים שלושה קטעי מוזיקה חדשים, זה יוצר תחושה שלא נעשתה כאן עבודה יסודית.
משפט אחד לגבי העלילה , מדובר אמנם בהמשך ישיר של העלילה מהמשחק הקודם, אבל בגלל חוש ההומור הייחודי ובעיקר הנאיביות של DeathSpank עצמו, היא די צפויה מראש. בתור בונוס, יש שני סופים שונים ולשם שינוי לא צריך להתחיל את כל המשחק מהתחלה כדי לראות את שניהם.
אסכם זאת כך : אם DeathSpank המקורי לא עשה לכם את זה , T.O.V לא יגרום לכם להתאהב בו, אבל אם כמוני, חיפשתם כמה תמריצים להשלים את הסיפור, יש כאן מספיק מהם כדאי שגם הפעם השנייה תהיה מהנה כמעט כמו הראשונה.