מגה מן 10 – תלונות ומחמאות

אז אחרי שלקח לי הרבה יותר מדי זמן להגיע לשלב האחרון של מגה מן 9, החלטתי לעשות  Speedrun על מגה מן 10 בתקווה לסיים אותו (ולא משנה באיזה תנאים , תבינו בהמשך) לפני שיוצא Scott Pilgrim Vs. The World. אמנם עמדתי בהצלחה במבחן הדי מטופש הזה (שלוש או ארבע שעות סך הכול), אבל בדיעבד צר לי לבשר לכם שמגה מן 10 היה יכול להיות הרבה יותר טוב אם המעצבים היו מעזים להיות קצת יותר הרפתקניים. אני לא מתכוון לתאר את כל המשחק, בשביל זה יש לכם את הביקורת המאוד ממצה של ogelive , אלא רק לתת לכם את רשימת התלונות והמחמאות שלי.

נתחיל מרמת הקושי – האפשרות לשחק ברמה קלה היא מצוינת, אבל לא לוקחת בחשבון את אותם השחקנים שהם mid-range  – יכולים לסיים את המשחק ברמה הרגילה, אבל לא מעוניינים כל כך להתענות או לשרוף עשרים שעות רק כדי לעבור את כל השלבים הרגילים (לפני הטירה של ווילי). הרמה הקלה מוסיפה כל כך הרבה בונוסים ומוציאה מרוב השלבים כמעט את כל המכשולים שאפשר למות בהם, עד שזה נהיה ממש משחק ילדים שפונה רק למי שמעולם לא שיחק בסדרה או ויתר בבוס הראשון. נשאלת השאלה, כמה שחקנים כאלו בדיוק יש?! האם לא היה מקום להוסיף מצב ביניים או אפילו לבחור כמה מכשולים אנחנו רוצים? (גם ככה השיאים במצב הזה לא נשלחים לרשת).

עיצוב השלבים עצמו גם כן לא בדיוק מבריק – מגה מן 9 התבסס על השלבים של מגה מן 1 ו2 שהם שלבים קלאסיים , ולכן גם אם השלבים החדשים לא היו מקוריים במיוחד, הם נתנו הרגשה מאוד נוסטלגית לשחקנים . מגה מן 10 לעומת זאת לוקח שלבים מהמשחקים המאוחרים , אפילו מגה מן 6 ו7, לא בדיוק הקלאסיקה של הסדרה.  מהצד השני, דווקא השלב היחידי שהוא מקורי לחלוטין ומתרחש באצטדיון ענקי הוא ממש מעולה. (השלב שמתרחש בתוך ביוב היה יכול להיות מקורי אם הוא לא היה דומה מדי לאחד השלבים במגה מן X3).

אכזבה נוספת – יש כמה שלבים שמתפצלים לכמה דרכים, תוספת מעולה שעושה חשק לשחק את אותו השלב פעמים , רק חבל שהיא מופיעה בערך בשלושה שלבים מתוך 13…. למה לא לעשות את כל השלבים כאלו?

לסיום כאמור, יש לי גם כמה מחמאות .האפשרות לשחק עם פרוטומן כבר מתחילת המשחק היא מצוינת. הרבה מאוד שחקנים התלוננו על כך שמגה מן לא יכול לבצע תנועת החלקה כמו שהיה יכול בחלק מהמשחקים הקודמים. פרוטומן יכול לעשות זאת וגם להגן על עצמו כשהוא קופץ באוויר, אבל הוא גם סופג פי 2 נזק . אם אתם מחליטים לשחק ברמת הקושי הקלה ורוצים קצת יותר אתגר, זו הדמות שאתם צריכים לבחור. אפשר גם להוריד תוספת מיוחדת (בתשלום) שמאפשרת לשחק עם באס. הנשק של באס הוא אוטומטי ויורה צרורות גם למעלה וגם באלכסון, אבל כל כדור הוא חלש יחסית ובנוסף הוא לא יכול לירות תוך כדי תנועה.

לגבי אורך המשחק : מעבר לאפשרות לשחק עם המשחק ברמת קושי קשה להחריד (אם מסיימים בגרסה הרגילה ובלי תשלום נוסף), אפשר גם להיכנס לסדרה של בערך 50 שלבים נוספים שנקראים אתגרים ובהם צריך להגיע לסוף או למלא תנאים מסוימים. השלבים האלו יחסית קשים ומהווים אימון מצוין למי שרוצה להתמודד עם המשחק מעבר לרמה הקלה.

אז כמו שכתבתי בפתיחה, עם קצת יותר חשיבה ותשומת לב לפרטים הקטנים , מגה מן 10 היה יכול להיות לא פחות מלהיב ומהנה ממגה מן 9. לרוע המזל, חוסר האיזון שלו גורם לו להיות אטרקטיבי בעיקר למעריצים האדוקים וכולי תקווה שקאפקום לא תחליט לסחוב את חווית הרטרו הזה לכמה סיבובים מיותרים בלי לספק שיפורים אמיתיים. Mega Man Universe הוא בהחלט חדשות טובות, אבל אסור גם לשכוח שקאפקום סוחבת את סדרת  Battle Network / Starforce  כבר יותר מדי זמן ובלי להקשיב יותר מדי לביקורות  (SF3 כבר מתנודד באזור ה60 שזה מאוד קרוב לנכשל…) .

עדכון – מסתבר שמגה מן אונליין הוא בעצם רוקמן אונליין (השם האסייתי של מגה מן) וכרגע יישאר בלעדי לקוריאה. בניגוד למה שסברנו עד עכשיו , הוא לא מתבסס על היקום של שני המשחקים מהפיסקה הקודמת, אלא משלב בין הסדרה הקלאסית לX שזה חידוש די גדול בפני עצמו (כרנולוגית הן מתרחשות אחת אחרי השניה).  בכל מקרה, הטריילר אנימה שלו ממש מגניב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.