טיפים קצרים על טכנולוגיה לחיים ארוכים
ביקורת : Brothers : A Tale of Two sons

ביקורת : Brothers : A Tale of Two sons

Brothers  הוא אחד המשחקים המדוברים ביותר לאחרונה ובצדק : מדובר באחד המשחקים היותר מרהיבים שיצאו בהפצה דיגיטאלית בכוונה תחילה (המשחק היה בלעדי במשך תקופה מסוימת לאקס בוקס לייב ארקייד), ולמרות שלא מדובר במשחק אינדי של ממש מבחינת התקציב והמשאבים שהושקעו בו, עדיין מדובר בהישג יוצא דופן שמצליח שוב לטשטש את הגבול הדק שבין משחק לסרט.

המשחק מספר את סיפורים של שני אחים, הקטן כצפוי חוצפן ושובב יותר, והגדול שקול ואחראי, אך גם חזק יותר מבחינה פיזית. שני האחים יוצאים למצוא תרופה קסומה לאביהם החולה למרות שיש מה שיש להם זו מפה עתיקה וידיעה כללית לגבי הכיוון אליו הם צריכים ללכת. למרות שזו עלולה להישמע כמו גרסה פשטנית של “פרח לב הזהב”, בסיפור עצמו מספר פלאשבקים אשר מגלים כי התמונה האמיתית מורכבת יותר ולכל אחד מן האחים ישנו עול רגשי כבד הוא נושא על גבו.

העלילה עצמה אמנם מועברת באמצעות שפת ג’יבריש, אך הדגש הרב שניתן לשפת הגוף ולפרטים הקטנים מחפה על כך ויוצר למעשה דמויות אוניברסאליות שכל אחד יכול להזדהות עימן (למעשה, חוץ מכמה הוראות בהתחלה, אין כלל טקסט במשחק).

http://www.youtube.com/watch?v=dTu1J2pFhbA

שלט אחד – שתי דמויות

השליטה במשחק, שהיא למעשה המכניקה העיקרית שנותנת לו את האופי הכה מיוחד שלו גם היא יוצאת דופן : כל אחד מן האחים נשלט על ידי סטיק אחד וטריגר שהוא מקש הפעולה שלו. לפעמיים רק אחד האחים יכול לבצע את הפעולה הנדרשת כמו למשל השתחלות דרך סורגים של כלוב (האח הקטן), אך לעיתים נדרש שיתוף פעולה של שני האחים, כמו למשל במקרה שבו הם צריכים להגיע למקום גבוה באמצעות סולם גנבים, אז האח הקטן יותר מטפס על האח הגדול ומפעיל מנגנון מסוים שמאפשר גם לאח הגדול לעלות.

בשלבים המאוחרים יותר של המשחק, ישנם קטעים שלמים בהם צריך לתזמן בין שני האחים כשכל אחד מהם נמצא בחלק אחר של המסך, כמו למשל בקטע שבו שניהם קשורים בחבל ואח אחד משתמש בנקודת האחיזה של האח השני על מנת לקבל קונטרה ולבצע סיבוב של 180 מעלות למעלה. עם זאת, כל הקטעים האלו לא יאתגרו יותר מדי את האגודלים שלכם ועיקר החוויה במשחק היא חווית הגילוי, ולא בהכרח זריזות האצבעות או אפילו מהירות החשיבה שלכם.

השיא מגיע בסוף

אם יש משהו שצריך לציין בנוגע ל – Brothers הוא שהמשחק קצר יחסית ולאחר השיא שלו מגיעים לכתוביות הסיום תוך מספר דקות : אני מניח שלא ישבתי עליו יותר משש שעות בסך הכול, ולמרות שלעיתים ניסיתי למצוא כל מיני בונוסים חבויים, בדרך כלל היה מדובר בפעולות קטנות ממש שלא הייתה להן כמעט שום השפעה על המשחק למעט אולי זכייה ב – Achievement  כזה או אחר. אם אתם מאלו ששונאים קירות בלתי נראים במסך, ייתכן כי בניגוד לכל מה שכתבתי עד כה, מצפה לכם חוויה מעט מתסכלת.

כמו כן, הסביבות השונות ב – Brothers הן מרהיבות ביופיין, החל מנהרות המנצנצים בכחול לאור הירח ועד לזירות קרב אפיות ומושלגות בהם נלחמו ענקים בגודל של בית. בהתחשב בעובדה שרוב המשחק מתרחש בסביבות פתוחות ולא אורבאניות, רמת הירידה לפרטים היא מדהימה ולא הייתה מביישת כמה ממשחקי ה – AAA החמים ביותר בשוק. ואם לוקחים בחשבון את מחירו המוזל של המשחק, אפשר לסלוח לו על אורך החיים הקצר.

חוויה שחבל לפספס

Brothers  יוצא בתקופה נהדרת בה משחקים עצמאיים ויוצאי דופן במובן הטוב של המלא קוטפים את הציונים הגבוהים ביותר אצל המבקרים, ואם הוא רומז על העתיד לבוא, השנה הזו הולכת להיות מצוינת גם בלי קונסולות הדור הבא או שובם של מותגים מוכרים.

3 Comments

  1. נראה כמו משחק מדהים לערב מרגש או שניים, חבל שיש לי אפס זמן לכל דבר שהוא לא לימודים.
    אני כועס על עצמי אפילו עכשיו שאני מתעסק בדברים אחרים.

    אגב, מה הקטע עם העיצוב החדש המזעזע של האתר הראשי?

    איליה (היליד)
  2. אני לא יודע מה להגיד לך… תמיד דאגתי שיהיה לי זמן לדברים אחרים, גם בתקופות לחוצות

    לגבי העיצוב, שמע, זה לא העיצוב הכי מדהים שיש, אבל הוא בטח יותר טוב מהעיצוב הישן שהיה כולו ריבועים על גבי ריבועים.

    לא יודע אם שמת לב, אבל העפתי המון פרטים לא רלוונטיים שהכבידו על האתר הישן, ואני רואה שאנשים באמת גולשים ביותר עמודים באתר עכשיו… יש כמה תיקונים פה ושם כמו התמונות עם הרקע הלבן שאני עוד צריך לתקן.

  3. לא יודע, אני העדפתי כשהעיצוב היה לבן ונקי.
    ושמתי לב, זה לדעתי דווקא רעיון מעולה. ככל שיש יותר מקום לתוכן אמיתי זה יותר טוב לדעתי.

    איליה (היליד)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.