עוד כמה קטנות

בשנה – שנתיים האחרונות יותר ויותר גופים כאלו ואחרים בעלי מטרות ואמביציות שונות גילו את יכולות משחקי הפלאש או משחקי האון ליין בהעברית מסרים פולייטים או שיווקים, רק לפני כמה שבועות ראינו את המשחק נגד כביש 443, והנה מגיע עוד משחק פוליטי, הפעם מהצד השני של המפה – משחק ההקפאה: במשחק זה השחקן נדרש לפוצץ את קוביות הקרח שברק וביבי מפילים על מקומות שונים כמו גיתית, צופים ומצפה חגים (איך תקראו להם, זו כבר שאלה אחרת).

אז כמו שמישהוא חכם מE-Dologic כבר אמר בהשקה של במבה והממלכה הקסומה במרץ האחרון (וסלחו לי שאינני זוכר את שמו), הדבר הכי גרוע שאתם יכולים לעשות למשחק שיווקי או פרסומי זה להפוך אותו לחיקוי של קאבום מהאטארי, וראו איזה פלא, משחק ההקפאה הוא פחות או יותר קאבום בתחפושת פוליטית. אני את שלי אמרתי.

כמובן שמשחק כמו משחק ההקפאה ישר מפנה לעברו את אור הזרקורים, אבל משחק הרבה יותר מרשים שמבוסס על העונה החדשה של האי 3 הושק כמעט ללא אזכורים ברשת הישראלית (למעט ב140). מדובר בפיתוח הישראלי הראשון שנעשה במנוע המהפכני של Unity 3D. המנוע מאפשר להריץ משחקי תלת ממדים מרשימים ביותר מתוך הדפדפן לאחר הורדה חד פעמית של פלאגין והורדת המשחק עצמו שבדרך כלל לוקחת פחות מדקה. משחק מקביל בפלאש או אפילו להורדה מלאה היה שוקל לפחות כמה מאות מגה בייטים, הרבה מאוד דקות של הורדה במהירות חיבור ממוצעת של 1.5 או 2.5 מגה.

במשחק השחקן נכנס לנעליו של מבקר באי המסתורי מתוך הסדרה ומחפש מתנות שונות אשר פותחות קליפים, צלצולים לפלאפונים, רקעים ושאר הפתעות שבוודאי יקרצו מאוד למעריצים האדוקים. המשחק לא חף מבעיות ולמעשה לאחר שאוספים את כל המתנות, הדבר היחיד שנשאר לעשות זה למצוא את היהלום הסודי ולזכות בפרס הגדול (מפגש עם כוכבי הסדרה, אם הבנתי נכון). בנוסף, אין אינטראקציה עם דמויות או שחקנים אחרים והשחקן למעשה נמצא על  האי לבדו. בשל כך, ההשוואה היחצנית לSecond Life נראית קצת תלושה מהמציאות. עם זאת, סביר להניח שחובבי הסדרה האדוקים עדיין ישמחו לשוטט במרחב הגדול שהמשחק מציע ולגלות את כל הסודות (עניין של כמה שעות בודדות). בכל מקרה, בהחלט מדובר במוצר שמחזק את הקשר אל הסדרה בצורה הרבה יותר טובה ממבול משחקי הפלאש המיותרים שבדרך כלל נלווים למרבית הסדרות (בטח ובטח בארץ).  אם ככה נראה העתיד של משחקי האון ליין, אז אולי המצב לא כל כך גרוע (המשחק של לגו המבוסס על מלחמת הכוכבים הוא כבר מוצר שלם ובשל לחלוטין).

נ.ב

הסתבר לי שמשחק נוסף בשם Heavenly Hell מפותח בUnity 3D (גרסת האופליין) על ידי ישראלים. אפשר להוריד את הדמו כאן. נראה נחמד,, אבל בעיות טכניות גורמות לו לרוץ בצורה שחיקה רק בהגדרות הגבוהות ביותר. (מנסה לברר את העניין).

ועכשיו למשהוא אחר לגמרי (קטנה אחת לסיום) – לאחר צפייה בAvatar (עם תלת ממד לא קיים מכיוון שאני רואה בצורה חד עינית), אין ספק שהסרט הזה חולק לא מעט עם העולמות הפתוחים של המשחקים הפוטוריאליסטים מהשנים האחרונות (מישהוא אמר Crysis?) . אם רוב סרטי התלת ממד לא מנסים להיראות ריאליסטים, אלא בידוריים, Avatar מנסה ומצליח לברוא עולם פנימי ומשכנע ביותר. קשה להאמין שהיצורים הכחולים בעלי הזנב הם ברואי מחשב ולא ריטוש של השחקנים עצמם (למרות שנעשה שימוש במצלמות וידאו על מנת לתפוס את התנועות שלהם). אם ככה באמת יראה המנוע הבא של Crysis, אז הגבול שבין פיתוח משחקים לסרטים יעשה אפילו יותר מטושטש. למעשה אני חושב שמי שרגיל לשחק, ירגיש תחושה מוכרת מאוד כאשר הוא יכנס לאולם, ובאופן אירוני יתרשם קצת פחות ממי שהעניין זר לא לחלוטין (מצד שני, כמה כאלו כבר יהיו בקהל?). אגב, השם אווטאר עצמו אכן נשאל מהאינטרנט, אבל הוא בכלל הינדי במקור. אם הרקע הטכני מעניין אתכם, כדאי לקרוא את המאמר המקיף מניו – יורק טיימס שתורגם לעברית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.