רשמים נוספים

אני לא יודע כמה מכם הספיקו לקרוא את הפוסט הקודם, אבל מבחינתי הוא לא היה ממש ממצה, והייתי רוצה להמשיך אותו מאיפה שהפסקתי…

משחקים ברשתות חברתיות
השמות בפאנל רצו מהר מדי, ולא ממש הספקתי לעקוב מי אחראי למה, אך כל המשתתפים עוסקים בפיתוח של אפליקציות לפייסבוק באופן כזה או אחר . נאמרו לא מעט דברים, ואת הנקודות המרכזיות אפשר לסכם כך (שוב, אני ממש לא זוכר בדיוק מי אמר מה):

בניגוד למשחקים בפורטלי הפלאש הגדולים, בפייסבוק כל הכסף הולך למפתחים ופייסבוק למעשה מספקת אך ורק את הפלטפורמה ולפחות בהתחלה, נתנה למפתחים חופש פעולה כמעט מוחלט. מספר חברות ניצלו זאת לטובתן וגרמו לעדכונים אוטומטים בפרופיל של כל משתמש ברגע שהוא סיים לשחק, מה שכמובן גרם להמון ספאם ולאיסור גורף על כך. החברות כמובן התחכמו וביקשו מהמשתמשים לבצע בעצמם הפצה לחברים תמורת נקודות או התקדמות במשחק, ובזמן האחרון גם פעולות כאלו נאסרו. כיום מרבית המשחקים מפצירים במשתמשים להפיץ את הניקוד / התקדמות שלהם אחרי כל משחק באמצעות אווטארים (דמויות וירטואליות) מושכים במיוחד.  כבר לאחר כמה סיבובים בPixel Ranger (שהוא דווקא לא אחד מהמשחקים הסופר פופולארים), זכיתי להפוך מאדם לצפרדע או משהוא כזה.. בנוסף לכל זה, כל שינוי בממשק המחבר בין פייסבוק למפתחים (API) משפיע על תצוגת הבית של המשתמש ועל המיקום שהמשחקים השונים תופסים בו.

בכלל, מספר המשחקים בפייסבוק הוא בלתי נתפס, אך הבעיה מבחינת השחקן הפשוט היא שאין שום פיקוח על העתקת תכנים ממשחק למשחק, למשל, יש משחקי חיות וירטואליות כמעט לכל חיה שאפשר לחשוב עליה. לא ממש דובר על הצד המשפטי של העניין (בעבר הרי כבר ניסו לתבוע את מפתחי Hit & Run של הסימפסונים), אך ברור שזו בעיה שרק תלך ותעשה מורכבת יותר ויותר.

אם שיחקתם באחד מהמשחקים דמויי טריוויאן (איקרים, איזרה סולגר'ס) בוודאי שמתם לב שכל פעולה במשחק לוקחת המון המון זמן. מסתבר שהתופעה קיימת לא רק כדי למנוע עומס על השרת, אלא בעיקר כדי לגרום לכם לשלם על קיצור התור !  אני לא ממש מכיר משחקים דומים בפייסבוק, אבל סביר להניח ששם זה אפילו יותר אפקטיבי (כי כל אחד יודע מול איזה חברים הוא משחק). בכלל, הנקודה הזו של תשלומים קטנים לפעולות כאלו או אחרות במשחק עלתה לאורך כל הכנס ואצל כמעט כל אחד מהמפתחים.

המשחקים עצמם – כמו תמיד, היו מספר משחקים מרשימים מאוד ומספר משחקים שכנראה עבדו עליהם הרבה הרבה פחות, אך כמו שכתבתי בפוסט הקודם, לכל משחק היה לפחות מאפיין אחד מיוחד ולא היה שום משחק בנאלי לחלוטין. (במקרה ולא זכרתי את שם המפתח, פשוט רשמתי את החברה)

Biocell (פיתוח של wimT) –  משחק שמזכיר קצת את Gauntlet הותיק (חיסול כמות אדירה של אויבים בתוך מבוך), אך הוא מתרחש בתוך גוף האדם והמטרה היא להילחם במזיקים (פתוגנים) שונים ולרפא פצעים. השחקן שולט בתא דם לבן  בעלי כושר לחימה ואליו מצטרפים שני סוגי תאים נוספים חלשים יותר (אחד בעל יכולת רפוי). הרעיון הוא שהשחקן לומד על מבנה הגוף תוך כדי משחק ובצורה לא מודעת.שלב הדמו שהוצג היה נחמד מאוד , והמשחק המלא אמור להתבסס על מודל של חבילות שלבים.

Lyre Bird (שי טובול, Stressless Games) – הרעיון מאחורי המשחק הוא ליצור סביבה נטולת מתח ובלי כל מיני פיצוצים ויריות כמו שיש ברוב המשחקים. מדובר בקווסט המשלב גם אלמנטים מוזיקלים (ולא, הוא לא דומה ל – Loom) כאשר החפצים במשחק הם למעשה קולות שונים מהסביה (Lyre Bird הוא זן המסוגל לחקות כמעט כל צליל). הרעיון יפה מאוד, אבל הדמו שהוצג היה קצרצר והסתכם בפעולה אחת בלבד. גם ההוראות לא היה ממש ברורות מכיוון שהיה אפשר לקחת רק צליל אחד לאורך כל השלב (והוא התפרס על פני כמה מסכים) ומצאתי את עצמי מנסה ללחוץ על כמעט כל דבר במסך לשווא.

Extreme Fishin (דרים פארמר) – החבר'ה בדרים פארמר מעידים על עצמם שהם "חושבים מחוץ לקופסה" והמשחק שהוצג עשה שימוש בשלט של הWii. הרעיון פשוט מאוד – כל שחקן דג כל מיני דברים מהים וצריך לזהות במהירות אם להשתמש במה שהוא הוציא על עצמו או לזרוק על היריב. כמובן שבטעות אפשר לזרוק על היריב בונוס או לזרוק על עצמכם רעל. הבעיה לדעתי נעוצה דווקא בשימוש המוגבל מאוד של השלט שדורש מכם בסך הכול להניף אותו למטה ולמעלה כאשר הזריקה עצמה היא באמצעות A או B בלבד.

Gallery of Aphorisms – משחק לא ממש מרשים חיצונית שהתוכן בו מהווה את העיקר (פיתוח – Horizon – http://myspace.com/narina_28) . מדובר על סוג הפוך של משחק טריוויה (כמו מלך הטריוויה) שבו צריך לבחור את השאלה הנכונה לפתגם שמופיע על המסך (הפתגמים נלקחו מתורתו של הסופר האנגלי ג'ורג ברנארד שו'). לדעתי, עם קצת יותר השקעה בצד החיצוני, זה היה יכול להיות אחלה משחק לעידן הNew Age (או איך שלא תקראו לזה).

Fast Grid (פלי דאד סטודיו) – אחד המשחקים היותר מרשימים שהוצגו ופותח על ידי קבוצה גדולה. מדובר בעצם במעין Geometry Wars עם שליטת עכבר במקום מקשי ירי סטנדרטים ואלמנטים של משחקי תפקידים (אפשר לשדרג חלקים שונים בגוף). כל המשחק מתרחש למעשה בתוך מחשב והמטרה היא להילחם בוירוסים שונים (עד כמה שהבנתי). האפקטים הגראפים מרשימים יחסית וכוללים משטחי בגבהים שונים שאפשר לדלג מעליהם. עוד אלמנט חביב הוא כלובי ההסגר, אזורים שברגע שנכנסים אליהם אי אפשר לצאת עד שלא מחסלים כמה גלים צפופים במיוחד (נדמה לי שהמשחק הראשון שהשתמש באלמנט הזה בהצחלה היה Smash TV). החזון הוא שהמשחק יצא לכל פלטפורמה אפשרית ובראשה כמובן (איך-לא) iPhone.

PiGZ Online – ללא ספק המשחק המרשים ביותר בתערוכה שמאחריו עומדת קבוצת Simulacra Design . מדובר במשחק שמהווה מעין שילוב של סים סיטי עם משחקי פשע כדוגמת mafia.co.il ובו עליכם להשתלט על העיר בדרכים כשרות יותר ופחות. הדימיון הרב לסים סיטי מתבטא במודל המפורט יחסית של העיר ובאפשרות לשכור "יועצים" שבין היתר כוללים גם גובי כספים ומתנקשים. מהדוגמה שהוצגה נראה כי המשחק מאתגר יחסית והמפתחים אף התגאו בכך שהAI (האינטיליגנציה המלאכותית) נוצרה על סמך למידה משחקנים אמיתים והמשחק כולל בתוכו מודל מפורט של קבלת החלטות. המודל הכלכלי, אם עוד לא ניחשתם, מבוסס על פרסום בתוך המשחק ושיפורים קטנים שאפשר לקנות בסכומים זעירים (או כפי שהמושג מכונה – מיקרו טרנזקציות).

היו גם מספר משחקים נוספים, אך בשל קוצר זמן אאלץ לדחות אותם לרשמים חלק ב', וזה אומר ששוב פעם יופיע המשפט המעצבן:

To Be Continued

5 תגובות

  1. קהרו

    נתחיל בזה שמדובר באחלה פוסט. הסברים יפים אולם תמונות\סרטונים היו יכולים להעביר את המסר טוב יותר. אין מצב שאתה יוצר קשר עם הקבוצות לקבלת תמונות מסך או לכידות וידאו?

    דבר שני -Gauntlet II אחד המשחקים האהובים עלי. עשית לי חשק… רק חבל שאין לי עם מי לשחק. המשחק במיטבו ברגע שיש יותר משחקן אחד. צריכים להוציא לו פורט שתומך ברשת. פעם ידעו לכתוב משחקים 🙂

  2. סיכמתי את הרשמים שהציגו בפאנל, למעשה הם הראו טבלה של 50 משחקי הפייסבוק הפופולארים ביותר והוא בהחלט היה שם (למעשה המשחק הכי פופולרי הוא עדיין הולדם פוקר).

    אם אתה מדבר על פיגס, אז אני פשוט לא מכיר את מאפיה וורס מספיק טוב כדי שהוא יוכל לשמש לי כבסיס להשוואה… אבל אולי זה זמן טוב להכניס אותו לn00b עצמו.

  3. לצערי המצלמה בפלאפון שלי לא הייתה עושה צדק עם אף אחד מהמשחקים (בטח ובטח עם הריצוד של המסכים). נדמה לי שאם היו רוצים לחשוף תמונות היו כבר מעלים אתרים מושקעים. התחושה שלי הייתה שחלק מהמשחקים היו שם רק בגלל שזו הפעם היחידה בשנה שהיה אפשר להציג אותם. מה שכן, מיילים מנומסים לא יכולים להזיק (רק שאני צריך למצוא זמן לעשות את זה מסודר והסמסטר קיץ לא ממש עוזר …)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.