5 דברים שצריך לשפר במשחק ספיידרמן הבא

למרות מבול סרטי גיבורי העל שקיבלנו בחמש השנים האחרונות, בכל מה שקשור למשחקים נאלצנו להסתפק בפרק האחרון של סדרת ארקם (ארקם נייט) ואינספור משחקי לגו שכבר קשה להבדיל ביניהם. בתור מי שמשחק הארקם האחרון די שבר אותו (מי חשב שהבאטמובייל תהיה התוספת הכי מיותרת למשחק?!) ואף פעם לא התחבר למשחקי לגו, נאלצתי להסתפק בעיקר במשחקים של טל טייל ז"ל. אישית מאוד אהבתי אותם, אבל קל להבין מדוע אלו לא בדיוק המשחקים שהרבה ציפו להם…

ואז די משום מקום הגיעה ההכרזה שמשחק ספיידרמן הבא יהיה בלעדי ל-PS4 והוא יפותח על ידי Insomniac. למרות שזה המשחק הראשון בזיכיון כלשהו שהם למעשה אחראים עליו, ההיסטוריה שלהם בהחלט עשירה במשחקים צבעוניים ומקוריים כמו Spyro וכמובן Ratchet & Clank, כך שהבחירה הזו אולי לא הייתה כל כך יוצאת דופן. מה שכן אולי מעניין היא העובדה שמאז ימי ה-16 ביט לא ממש היו משחקי גיבורי על בלעדיים, כאשר אז הייתה זו בעיקר סגה שקידמה לא מעט "משחקי קומיקס", ובשלב מסוים אפילו הצליחה להכניס את ספיידי בתור אחד הבוסים בשינובי (עד שנאלצה להסיר אותו בגרסאות מאוחרות יותר).

(ממליץ לצפות בווידאו המלא)

אבל אם אתם קוראים את הפוסט הזה, אתם בטח כבר יודעים שההימור של סוני הצליח בגדול : המשחק אמנם לא שבר את המבקרים כמו זלדה או God of War וזכה "רק" לממוצע של 87 לפי Metacritic, אבל הוא בהחלט עושה כבוד לז'אנר, נמצא במקום הראשון במכירות של משחקי PS4 באנגליה וביפן, ויש כאלו שמשווים אותו לספיידרמן 2 מתקופת ה-PS2  (למרבה הצער גרסת המחשב היא שונה לחלוטין, כך שלא יצא לי לשחק בו כמו שצריך).

אז כן, מי שכבר שיחק במשחק יודע שמדובר בכיף אחד גדול ואפילו אם חורגים מהסיפור הראשי יש אינספור משימות שכיף לעשות אותן רק בגלל שמקפצים מחלק אחד של מנהטן לחלק אחר, אבל האמת היא שיש במשחק גם לא מעט בעיות ודברים שאפשר לשפר יחסית בקלות  במשחק הבא. אף אחת מהבעיות האלו לא באמת פוגעת בהנאה בצורה דרסטית, אבל אני די בטוח ששיפור הנקודות האלו יוכלו להקפיץ את המשחק הבא של Insomniac  (שאולי בכלל יהיה משחק על גיבור או גיבורי על אחרים) כמה רמות קדימה.

רמת קושי לא ממש מאוזנת

ספיידרמן הוא אולי ההוכחה שלא כל משחק צריך בהכרח Skills : בתחילת המשחק הקרבות היו די מעצבנים, במיוחד בגלל שקשה להתחמק מהאויבים עם הנשקים החמים כמו הרובים והרקטות, אבל אחרי שפתחתי שדרוגים שאפשרו לי להעיף נשקים מהידיים של האויבים או להפוך לחסין כדורים לזמן מוגבל, הקרבות נעשו הרבה יותר קלים, אפילו קלים מדי. כמובן שיכולתי לעבור לרמה הקשה, אבל התחושה הכללית שלי הייתה שהאתגר שהמשחק מספק יורד עם הזמן במקום להעלות…

בוסים

בלי ספוילרים, ייקח לכם די הרבה זמן עד שתגיעו לנבלים הידועים לשמצה של ספיידרמן, ולא רק שהם מגיעים בזמן מאוחר מאוד, נלחמים בכולם פחות או יותר באותה צורה. שוב, אני לא אומר שהקרבות האלו לא כיפים, הם פשוט צפויים מדי ורוב הזמן בכלל מצאתי את עצמי נמצא על הקרקע ומבצע התחמקויות על ימין ועל שמאל, במיוחד כאשר כל מה שזרקו עלי הפך מהר מאוד לכלי נשק קטלני (בגלל אותם Skills…). יש אמנם כמה קרבות יותר מקוריים, אבל הם יותר מיני משחקים עם קצת QTE (לחיצות מהירות על הכפתורים) מאשר קרבות הבוסים האפיים שאנחנו רגילים אליהם ממשחקים אחרים.

משימות הצד

יש המון משימות צד בספיידרמן : צילום של אתרים אמתיים יותר ופחות (כמו הבניין של הנוקמים), מניעת פשעים, השתלטות על בסיסים של כנופיות, אתגרי מהירות וכו'. הבעיה היא לא עם משימות הצד עצמן מכיוון שאתם ממש לא חייבים לבצע את רובן בשביל להתקדם (אם כי זה כיף לפתוח עוד ועוד חליפות), אלא שבקלות אפשר להגיע איתן ליותר מ-50% הרבה לפני שמסיימים את הקמפיין הראשי. בתור מי שצריך להזיע בדרך כלל על מנת להגיע ליותר מ-40% במשחקי עולם פתוח, זה ללא ספק קצת מוזר ובטח יעצבן את מי שמנסה להשיג טרופיס.

קטעי ההתגנבות

בספיידרמן יש לא רק אפשרות להתגנב מאחורי האויבים ולהפתיע אותם או לתפוס אותם ברשת העכביש מלמעלה (החדשות הטובות הן שזה כמעט אף פעם לא חובה), אלא גם קטעי התגנבות שלמים ברגל. מצד אחד הקטעים האלו לא מאוד קשים, אבל מצד שני לפעמיים נראה שהם שם רק על מנת להאריך את הקמפיין. אין בהם יותר מדי חופש פעולה והאויבים נעים ברדיוס מאוד צר, כך שהם די צפויים. אישית זה לא ממש הפריע לי מכיוון שאני די שונא משחקי התגנבות, אבל אם כבר עושים את זה, לפחות שזה לא ייראה עד כדי כך מלאכותי…

אל תספיילרו לנו את המשחק עם הטריילרים!

בהתחלה כמעט לא ידענו על העלילה במשחק, אבל כשהתחילו לצאת הטריילרים ובמיוחד טריילר אחד ספציפי ב-E3, הרבה מאוד שחקנים ואתרים התחילו לעשות 1+1 וגילו פחות או יותר את הטוויסט הראשי בעלילה. לא שקשה לעלות על הטוויסט הזה אחרי שעתיים של משחק, אבל העובדה שהטריילר עצמו משלב מאוחר במשחק והוא ערוך בצורה שמבליטה את אלמנט ההפתעה, מטילה את האשמה גם על מחלקת השיווק…

טריילר נוסף גם מראה קטע ששונה במשחק הסופי, אבל זה כבר נושא אחר שאפשר להקדיש לו פוסט נפרד…

אגב, זו הסיבה שאני בדרך כלל מפסיק לראות טריילרים שבועיים שלושה לפני שמשחקים שאני מאוד מצפה להם יוצאים…

ועוד שני דברים קטנים

מכל השחקנים ששיחקו את ספיידי, הייתם חייבים לבחור בתור השראה דווקא את הכי נשכח? (אנדרו גארפילד משני סרטי ה-Amazing)

ה-Theme החינמי נראה הרבה יותר מושקע מזה של ה-Pre Order, והגיע הזמן להודות שהדבר הכי טוב בהזמנה מוקדמת הוא שאפשר להוריד את המשחק יום יומיים לפני שהוא יוצא  (במיוחד כשהחיבור לרשת של סוני הוא לא משהו מבחינת מהירות לעומת סטים…)


בהמשך החודש אמור לצאת ה-DLC הראשון שהוא חלק מסיפור גדול יותר, ומעניין יהיה לראות אילו אלמנטים מהמשחק הראשי הוא יבליט ואילו יבחר להצניע. אם קניתם את גרסת הדלוקס הוא כבר בפנים, רכישה נפרדת של כל החלקים תעלה 24$ (או מחיר שקר כלשהו בשקלים).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.