סיכום קמפיין Kickstarter של The Good Life

החיים הטובים (The Good Life) הוא המשחק האחרון של Suehiro Hidetaka, או SWERY. SWERY ידוע בעיקר הודות ל Deadly Premonition , שבאופן אישי לא יצא לי לשחק, כמו גם D4: Dark Dreams Don’t Die (אין קשר לסדרת האימה  D מתקופת ה-32 ביט / דרימקאסט). מי ששיחק ב-D4 יודע שמדובר במשחק מוזר למדי שלא תמיד ממש מובן מה הולך בו, כך שהוא נחלק בין אלו שאוהבים אותו לבין אלו שלא מבינים כל כך מה הקטע איתו… למרבה הצער, הוא גם לא הגיע למלא הפוטנציאל שלו והסתיים רק אחרי העונה הראשונה עם Cliffhanger די רציני.

The Good Life הוא ניסיון של SWERY לצאת לדרך עצמאית וסוג של  "סימולציית חיים" שבו אתם משחקים בתור כתבת וצלמת בשם Naomi שמגיעה מניו-יורק לעירייה קטנה בשם Rainy Woods "השמחה ביותר בעולם" במטרה לפרוע חובות ישנים. על מנת לעזור לנאומי, אתם צריכים לדאוג שהיא תאכל ותישן טוב, אחרת היא עשויה למצוא את עצמה בבית חולים, וכמו שאפשר לראות בתמונה, המערכת הזו די ייחודית :

אבל זה כמובן לא הכול ו-SWERY בהחלט מצדיק כאן את השם שיצא לו: כאשר נאומי מתחילה לחקור רצח מקומי, היא מגלה שבלילות התושבים הופכים לכלבים וחתולים, אך חוזרים לצורתם הרגילה בשעות היום.

החלק המעניין הוא שבשלב מסוים גם אתם תוכלו לשחק בתור כלב או חתול (ואולי גם חיות נוספות?). התכנון המקורי היה להוציא שתי גרסאות של המשחק סטייל פוקימון והשחקנים היו אמורים להתחלף עם שחקנים שיש להם את הגרסה השנייה, אבל על מנת להפוך את המשחק ליותר אטרקטיבי, הוחלט בסוף לוותר על הרעיון ולהישאר עם גרסה אחת בלבד.

מעבר לאלמנטים שיהיו כנראה דומים לאלו שנמצאים במשחקים כמו Beyond Good and Evil ו-Animal Crossing, המשחק גם יאפשר לכם ליצור קשר עם תושבי העיירה ולבצע קווסטים צדדים שישנו את מערכת הקשרים שלכם עמם.

Fig ושות'

בתור מי שתמך בפרויקט, אני חושב שהאופן שבו הוא מומן לא פחות מעניין מהמשחק עצמו : הקמפיין המקורי רץ בסוף השנה שעברה באתר  fig. למי שלא מכיר את fig, מדובר באתר מימון המונים ייעודי לגיימינג שבו המפתחים זוכים לתמיכה ואפילו מימון חלקי מהאתר עצמו. בין יתר המשחקים המפורסמים שממומנו בעזרתו ניתן למצוא את Hyper Light Drifter ,The Stanley Parable ו- Thimbleweed Park.

למרבה הצער, Swery והצוות שלו (שבין היתר גולל  גם את היוצר של Panzer Dragon) הצליחו לגייס רק 40% מהמימון שרצו, ולכן הם החליטו ללכת על קמפיין חדש ב-Kickstarter עם יעד זהה, כאשר 60% מהמימון שהיו צריכים לקבל במקור יגיע דרך שותפים כמו UNITES (לייבל אינדי של סוני).

אחד היתרונות של קמפיין נוסף הוא שכבר יש לא מעט פידבק שיכול לשפר את המשחק וגם הרבה מה להראות, מלבד כמובן העובדה שקיקסטארטר הוא אתר קצת יותר מוכר מ-fig (אפילו אם הוא קצת פחות "הארדקור").

רק לפני בערך שבועיים נראה היה שהמימון יגיע לקצת יותר מ-50% והקצב הואט מאוד (מה שקורה עם לא מעט פרויקטים שהמומנטום שלהם יורד), אבל SWERY החליט ללחוץ על הגז ולבצע כמה מהלכים שלפי דעתי הצילו את הפרויקט :

1.מעבר לעדכונים היומיים המסיביים (בשלב מסוים איבדתי את המעקב ועברתי רק על מה שנראה לי מעניין), הוא ערך כמה ראיונות עם פוטנציאל השפעה גדול כמו לדוגמה זה עם מגזין Famitsu שהוא אחד המגזינים הוותיקים והנחשבים ביותר ביפן (ובעולם בכלל) למשחקי וידאו.

2.במהלך חודש אפריל בוצע ויסות מחדש של הגמול שהתורמים מקבלים עם כל מדרגה (Tier), כך שהייתה יותר מוטיבציה להשקיע, במיוחד ברמות הגבוהות יותר.

3.לקראת סוף אפריל יצא דמו שחיק, אמנם מדובר בדמו מאוד מוגבל עם כמה באגים ידועים, אבל זו כנראה הכי טובה לשתף את המשחק עם אחרים.

4.שימוש ב-Thunderclap : למי שלא מכיר, מדובר באתר תמיכה לגיוס המונים שמאפשר לכל מה שמעוניין בכך לתזמן פוסטים ברשתות חברתיות עם מספר הימים והסכומים שנותרו למימון. מדובר באתר עם אפשרויות פרמיום בתשלום עבור מי שמריץ את הקמפיינים, אבל יחסית לסכומים שרוצים לגייס, מדובר בזוטות.

נכון לעכשיו, נשארו קצת פחות מיומיים לסוף הגיוס, והיעד הבא הוא להגיע לגרסת Switch. אם עדיין לא שכנעתי אתכם לבדוק את המשחק, תוכלו לגשת לקמפיין בקישור הראשון ולבדוק את עשרות התמונות והקטעים שמופיעים שם, כמו גם להוריד את הדמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.