איך קונים משחקים זולים לקונסולות? Switch, PlayStation ו-X-Box (מעודכן)

חנויות בארץ שמוכרות משחקים זולים

המחירים של המשחקים בארץ נעשו תחרותיים יחסית. הרבה משחקים חדשים נמכרים דרך ייבוא חלופי במחירים די דומים לאלו בארה"ב ולפעמים אפילו קצת יותר בזול (תלוי כמה המשחק "חם"). בדרך כלל מדובר דווקא בחנויות הקטנות יותר כמו דיגיטל סנטר או דומינטור, אבל גם ב-KSP ו-Ivory אפשר למצוא מציאות (גילוי נאות: אם תרכשו מהקישור ב-KSP אני אקבל שקל או שניים.. אתם תשלמו את אותו המחיר).

דיסקי פיזי / כרטיס משחק לעומת משחק דיגיטלי

דיסק הוא עדיין הדרך היחידה למכור את המשחק שלכם הלאה בצורה חוקית, אבל דיסק כבר לא בהכרח יחסוך לכם את ההורדה של המשחק מהאינטרנט מכיוון שכיום כל משחק מקבל קובץ עדכון גדול מאוד שיכול להגיע בקלות לכמה עשרות ג'יגה בייטים, כמעט כמו המשחק עצמו.

ב-Switch יש לפעמים חלק מהמשחק שכלל לא נמצא על הכרטיס ואם נעשה שימוש בקוד, לא תוכלו למכור אותו הלאה… אם צריך הורדה כזו, זה בדרך כלל יהיה רשום על הקופסה.

רכישת משחקים מחו"ל מחנויות ששולחות לארץ

אתר שיש בו לא מעט מבצעים הוא אמאזון, והמשלוח מאמאזון ארה"ב הוא די מהיר, אבל צריך לבדוק אם כמה בדיוק עולה המשלוח (לגבינו בישראל זה משתנה מפעם לפעם על פי מה שבא לאמאזון באותו הרגע…). 

יש גם אתר בשם shopto.net אתם יכולים לקנות דרכם ב-ebay. שם מחירי המשלוח כבר יותר שפויים, למרות שלא כל המשחקים באמת זולים יותר.

קניית משחקים פיזים בחו"ל

באמריקה יש לא מעט רשתות כמו Gamestop עם תחלופה גבוהה מאוד של מבצעים ולכן שווה להיכנס לשם אם אתם נוסעים ליבשת, זאת למרות השם הרע שיצא לחלק מהן. גם בשדות תעופה זרים שווה לבדוק אם יש לכם את הזמן להיכנס לדיוטי פרי לפני החזרה לארץ (בנתב"ג תמצאו מחירים לא אטרקטיבים בעליל).

גם באירופה ובעיקר באנגליה יש מבחר נאה של רשתות כמו game. 

כדי לבדוק את רשימת החנויות לפני שאתם נוסעים אני ממליץ להיכנס לאתר כמו PSPrices (אני ארחיב עליו בהמשך), לבחור במדינה שאליה אתם עומדים לטוס ולראות את רשימת המבצעים הפיזים.

חנויות דיגיטיליות בקונסולות

לקנות דרך החנות הדיגיטלית של כל אחת מהקונסולות זו אופציה טובה אם אתם לא רוצים להחליף את המשחק אחר כך ואין לכם בעיות של מקום אחסון על הקונסולה (ברובן אפשר להרחיב אותו עם SSD או כרטיס זיכרון). 

באונליין יש הרבה יותר מבצעים בתדירות מאוד גבוהה. לפעמים גם באמאזון יש קודים דיגיטלים בהנחה, למרות שזה די נדיר.

מעבר לכך יש גם מנויים, שאני אקדיש להם סעיף מיוחד בסוף.

משחקים זולים לנינטנדו דרך מעבר בין eshop מאזורים שונים

בניגוד לסוני או מיקרוסופט, אצל נינטנדו (חנות ה-eshop) אין בעיה לעבור בין אזורים שונים אחרי שפתחתם משתמש דרך האתר שלה או הקונסולה (לא האתר הישראלי).

כל מה שאתם צריכים לעשות זה ללחוץ על שם המשתמש שלכם ואז על settings ולבחור מדינה ולאשר את ההודעה שתופיע לאחר מכן ייתכן שהחנות מתוך הקונסולה תבקש מכם להתחבר מהתחלה):


 

באופן כללי רוב החנויות המערביות מקבלות גם PayPal וגם כרטיסי אשראי ישראלים. (לפעמיים צריך להמציא איזה מיקוד כמו 97330 לארה"ב).

שימו לב: אם תשאירו את המדינה על ישראל, לא תקבלו חנות, אלא מסך להכנסת קודים מ- nintendo.co.il. מדובר בעניין של נוחות, אבל כן יש משחקים שהם יקרים יותר באופן משמעותי (במיוחד בהשוואה לאמריקה או יפן).

יש גם אפשרות לקנות מה שנקרא "וואצ'ר" ולחסוך בערך 10 דולר על כל משחק כשאתם קונים שני משחקים (יש לכם שנה לנצל אותו). האופציה הזו בלעדית למי שיש לו מנוי אונליין, אבל מספיק לעשות לחודש אחד כדי שזה יעבוד (משהו כמו 4 דולר).

אם קונים וואצ'ר יפני, אז המחירים נעשים אפילו יותר זולים (משהו כמו 150 ש"ח למשחק). אחרי ששניתם את החשבון שלכם ליפן (בעזרת ההוראות למעלה), תוכלו לקנות כאן את הוואצ'ר (הגדירו בכרום תרגום לאנגלית).

איך מוצאים מבצעים נקודתיים בחנות ה-eshop?

האתר הכי נוח שבו אפשר לעקוב אחרי משחקים זולים ל-Switch הוא DekuDeals. מדובר באתר שמוקדש רק לסוויצ' ואפשר לראות בו השוואה מאוד פשוטה בין המחירים בחנויות ה-eshop  באזורים שונים ובין המחירים בחנויות כמו אמאזון. האתר מסודר לפי הדילים האחרונים, הדילים הכי פופולאריים והמלצות אישיות.

אגב, המבצעים אצל נינטנדו לא מתעדכנים ביום מסוים בשבוע אלא באופן הדרגתי למשך כל השבוע, כשיש רשימות מסודרות יותר באירופה ביום חמישי (היום בו משוחררים כל המשחקים החדשים). אני גם ממליץ לעקוב אחרי אתרים כמו nintendolife.com שיש בהם לא מעט ידיעות על מבצעים.

משחקים זולים לסוני 4 / 5 – איך קונים משחקים למשתמש אמריקאי

באופן לא מפתיע, החנויות הדיגיטליות הישראליות, במיוחד זו של סוני הן לרוב לא משתלמות, תלוי איזה משחק ותלוי בשער הדולר בזמן שהמחיר נקבע (בדומה ל-Steam).

למרבה הצער, בחנות האמריקאית, בה המשחקים נמכרים במחיר המקורי שלהם בדולרים לא תוכלו לשלם עם כרטיסי אשראי ישראלים.

הפתרון הכי זול ובטוח הוא לפתוח משתמש אמריקאי. עושים את זה דרך הקונסולה או האתר, שימו לב שאחר כך לא ניתן לשנות בחזרה למדינה או State אחר בארה"ב. לכן כדאי לבחור ב-State בלי מס כמו למשל קליפורניה.

סרטון של FuryDevice בעברית שמראה איך עושים את זה שלב אחרי שלב:

ואיך קונים את המשחקים עצמם? הכי פשוט לקנות כרטיסים מוכנים מראש מאמזון ואחר כך להכניס אותם לארנק שלכם. יש גם כרטיסים של פלוס לסוגיו השונים.

כדי שזה יעבוד בוודאות מוטב לעשות את זה דרך האפליקציה של אמאזון (Amazon Shopping):

אחרי שפתחתם חשבון באמזון היכנסו לקישור שינוי כתובת והוסיפו כתובת בארה"ב (בשלב הזה עדיין אל תשתמשו באפליקציה).

למשל:

4626 EUCALYPTUS AVE

CHINO, CA 91710-9215

United States

Phone number: ‪651-2944‬

אם יש לכם כבר כתובת אליה אתם שולחים לארץ, שימו לב שהיא עדיין על Default

בשלב השני מורידים את האפליקציה מ-Google Play או האפסטור ומשנים את המיקום שלכם: לוחצים על האייקון עם שלוש הנקודות, למטה יופיע לכם תפריט בשם Country & Settings עם דגל המדינה שהחשבון שלכם כרגע משויך אליה, בחרו בארה"ב.

שינוי מיקום באמאזון

אם הכול עובד כמו שצריך, תוכלו לקנות כרטיסי דיגיטילים בלי בעיה דרך האפלקציה (דרך המחשב עדיין תקבלו שגיאה). 

לאחר מכן אמזון תשלח אתכם לחנות של סוני, אבל מכיוון שיכול להיות שתיפתח לכם החנות הישראלית, את החלק הזה עדיף לעשות דרך המחשב: העתיקו את הקוד מההודעה שקיבלתם בדואר האלקטרוני וגלשו לחנות של סוני. אם אתם עדיין בחנות הישראלית, שנו בכתובת את "en-il" ל-"en-us".

התחברו לחשבון שלכם אם צריך ובחרו ב-redeem code תחת תמונת ה-Avatar שלכם.

קניית גיפט קארד לסוני

עוד אתר מומלץ למי שלא רוצה להסתבך הוא PC Game Supply. אישית לא היו לי בעיות איתו. גם אם הוא לוקח עמלה של כמה דולרים, הוא עדיין משתלם.

השוואת מחירי משחקים ומידע על מבצעים דרך אתר PSN Prices:

PSN Prices  עוקב אחרי כל הקונסולות (אקס בוקס, סוויץ, 3DS ), אבל הוא מתמקד ב-Playstation. אחרי שאתם בוחרים מדינה, אתם יכולים להירשם לעדכונים על משחק מסוים ותקבלו התראה כל פעם שהמחיר שלו יורד ישר לדואר האלקטרוני שלהם. יש גם חשבון טוויטר אם אתם רוצים לעקוב אחרי כל המבצעים.

המחירים שמופיעים באתר הם בעיקרון בחנות הדיגיטאלית, אבל יש גם קישור למחיר הזול ביותר לגרסאות פיזיות בארה"ב, מה שיכול להיות רלוונטי אם אתם מוצאים חנות שמוכנה לשלוח לישראל ולא אכפת לכם לחכות למשלוח. תחת ישראל לעומת זאת ראיתי קישורים לחנויות שמוכרות CD Keys, אז צריך להיזהר.

אישית אני אוהב לעשות את הדבר הבא: כשיש מכירה גדולה, אני בוחר ב-"Cheaper than ever" ואז בפילטר בוחר Last Update. ככה אני יכול למצוא משחקים שעוד לא היה אפשר לקנות במחיר כל כך נמוך לפני המכירה הזו. 

 משחקים יד שנייה

אפשרות נחמדה, בעיקר למי שגר בערים הגדולות או באזור מרכז הארץ. יש שתי קבוצות מצוינות בפייסבוק : PlaystationNation IL שפתוחה לכולם והקבוצה של הגרעין הבוגר, מעל לגיל 18. הקבוצה הבוגרת היא זו שיש בה בדרך כלל יותר החלפות. כל זה חוץ מה-Marketplace שהוא בעצם ה"יד 2" של פייסבוק.

הקהילה הישראלית של נינטנדו לא נשארה חייבת והפכה לסופר פעילה בזמן האחרון.

יש גם חנויות כמו Gamestation או ארקדיה שיש להן ספריית החלפות, וכל החלפה, עולה כמה עשרות שקלים. ספציפית יצא לי להחליף משחקים ב-roy games באור עקיבא, שם היחס הוא יותר אישי ואפשר לסגור גם החלפות על משחקים יותר חדשים. אם אתם גרים באזור, מומלץ (החנות נמצאת ברחוב קטן ליד מתחם ראשי של חנויות, פנימה יותר מהקניון)!

לעשות מנוי: פלוס, גולד ו-Game Pass

אוקי, טכנית אתם עדיין משלמים על המנוי שנותן לכם משחקים חינם, אבל הוא מחזיר את עצמו תוך כמה חודשיים בדרך כלל.

הסוגים השונים של Playstation Plus

אצלה סוני הפלוס הבסיסי (Essentiao) היא התוכניות שמאפשרות לכם לשחק אונליין, ולכן המשחקים הם יותר בונוס מאשר הסיבה העיקרית לעשות אותם. מה שצריך לשים לב אליו הוא שכדי שהם יתווספו למנוי שלכם, אתם חייבים "לקנות" אותם בחודש בו הם זמינים.

לאחרונה סוני הוסיפו גם תוכניות פלוס משודרגות עם מבחר של מאות משחקים ובתוכם גם להיטים ידועים שנחשבים למשחקים הכי טובים של Playstation 4 ו-5 (ספיידרמן, Returnal וכו'), אבל משחקי ה-AAA הגדולים של סוני עצמה לא מגיעים לשם ישר אחרי שהם יוצאים ("יום 1").

בתוכנית הפרימיום יש גם משחקים אותנטים של Playstation 1 ו-2 (שרצים דרך אמולציה) שלא היו עד עכשיו בחנות, רימאסטרים ורימייקים. נכון לסוף 2023 המבחר שלהם די מוגבל ולא תמיד אטרקטיבי. חלק מהם אפשר לקנות גם בחנות הרגילה אפילו אם אין לכם מנוי פלוס משודרג.

Switch Online הרגיל והמורחב

אם אתם ב-Switch, המנוי הרבה יותר זול (20$), אבל תקבלו רק משחקים ל-NES ול-SNES, אלא אם תשלמו אקסטרא על מנוי משודרג שנינטנדו קוראת לו קוראת לו Expansion Pack,:

במנוי המורחב יש  משחקים למגה דרייב (שאפשר גם לקנות בכל מיני אוספים) ומשחקים לנינטנדו 64 (שהם ללא ספק אוצר שלא יסולא בפז…).

למרבה הצער גם נינטנדו משחקת קצת מלוכלך, על המנוי הזה צריך לשלם לשנה מראש כתוספת לאון ליין הרגיל ואין את את המשחקים האלו לרכישה בודדת בחנות.

גיימפאס (מחשב ואקס בוקס)? מה זה גיים פאס ולמה הוא הכי משתלם?

אם יש לכם קונסולת אקס בוקס, אתם יכולים ליהנות ממשחקים מעולים, כולל כאלו שרק עכשיו יצאו דרך ה-Game Pass . המחיר הוא משהו כמו 30 ש"ח לחודש (תלוי אם במחשב או בקונסולה).

יש גם גרסת Ultimate שעולה משהו כמו 45 ש"ח וכוללת כל מיני תוספות והנחות (לא זמינה למחשב).

ועוד דבר קטן: לאחרונה יש המון חנויות דיגיטליות בגוגל שמוכרות קופונים לגיים פאס במחירים זולים, שימו לב שאם כתוב ליד הקופון "קור" (Core), הכוונה היא למנוי הקטן יותר שכולל משחקי באונליין ומבחר די מצומצם של 25 משחקים, לא כולל משחקים שכבר עכשיו יצאו. אז שימו לב. מעבר לכך לא בטוח שיוזר ישראלי יעבוד עם קופון אמריקאי וההפך (קופון אירופאי).

 

2 Comments

  1. קימל

    תודה על הטיפים!
    דרך אגב יש עוד אתרים שניתן לטעון כסף לחנות האמריקאית חוץ מאמזון.
    אבל מה עושים אם רוצים עותק פיזי (אין תחליף להנאה בזה)?
    האם האתר base אמין?

  2. היי

    האתר בייס אמין, חוץ מהקטע של מספר המעקב.

    יש חנויות בארץ שמוכרות במחירים הוגנים, במיוחד משחקים שהם לא מאוד חדשים. הייתי מציין לטובה את GameStation ו-VGS. לפעמיים מדובר בייבוא מקביל ממקומות שבהם המשחקים פחות יקרים.

    גם באייבורי ו-KSP יש משחקים זולים יחסית, אבל המגוון שלהם מאוד מצומצם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן