קבוצת המאגניבים

Team Awesome  הוא משחק שמבט ראשון נראה כמו חיקוי של Jetpack Joyride, רק עם גיבורי על מעופפים במקום סתם רחפת, אבל ככל ששיחקתי בו יותר, כך הוא התגלה בתוך אחד מהמשחקים המקוריים והמגוונים ביותר בז'אנר הארקייד שיצאו השנה למכשירי הטאצ'. אני חושב שעד עכשיו "בזבזתי" עליו קרוב ל -15 שעות ועל חלקן הגדול קשה להגיד שאני מצטער…

(יש גם טריילר כמעט זהה לאנדרואיד)

גיוון זו לא מילה גסה

הדבר הראשון שמבדיל את Team Awesome משאר כל המתחרים הוא כאמור הגיוון : המשחק מחולק למשימות, ועל מנת לפתוח את המשימה הבאה, צריך להביא את הגיבור לשלב הבא שלו. כל משימה מחולקת גם לכמה יעדים, והמעניין הוא שכל אחד מן היעדים דורש להתמקד בדברים אחרים לחלוטין במשימת האב. לדוגמה, אם יש משימה שבו עפים בין פורטלים, אז יעד אחד יכול להיות לאסוף 240 מטבעות (למעשה אחד היעדים תמיד קשור למטבעות), ויעד אחר יהיה לעבור בין 30 פורטלים שונים באותו הסיבוב. מה שמאפשר לשחקן להתמקד כל פעם ביעד אחר, היא העובדה שהמשחק בנוי לגובה והשחקן יכול לבחור לעוף בכל אחד מן המפלסים בשלב או לעבור ביניהם.

איך הופכים משחקיות אינסופית למשחקיות מבוססת שלבים?

מכיוון ש – TA הוא בבסיסו משחק ריצה אינסופי (Endless Runner), המעצבים היו צריכים לחשוב איך לא לגרום לשחקן להיתקע שעתיים באותו שלב. הפיתרון שהם מצאו הוא מעניין מאוד : השחקן אינו יכול להיפגע משום דבר בשלב עצמו, והדבר היחיד שיכול להרוג אותו הוא מחסור בכוח הקריסטל הכחול, כוח שהולך ואוזל ככל שעובר הזמן. על מנת לחדש את כוח הקריסטל, צריך לקחת עוד קריסטלים כחולים או להשתמש ב – Refiller שאותו קונים בחנות של המשחק.

למען האמת,  יש גם קריסטלים אדומים שמורידים את הכוח של הקריסטל הכחול, אבל אלו הדברים היחידים שממש פוגעים בשחקן (וזו היא כמובן מחווה ברורה לקריפטונייט!).

על מנת שהשחקן לא יבלה כאמור לנצח באותו השלב, ככל שעובר הזמן, כך הקריסטלים הכחולים נעשים נדירים יותר ויותר, ובנוסף לכך, אי אפשר להשתמש ב- Refill  יותר מפעמיים. כל זה לא אומר שהשחקן לא יצטרך לשחק באותו שלב פעמיים, אבל זה כן גורם למשחק לזוז בדיוק בקצב שאליו המעצבים רצו להגיע מבלי לגרום לשחקן להרגיש שכופים עליו להתקדם בקצב הזה… נשמע פרדוקסאלי, אבל זה ממש לא…

מערכת של איזונים ובלמים

עוד אנקטודה מעניינת במשחק היא שהגרסה המקורית שלו לא הייתה ממש מאוזנת : לאחר שהשחקן הגיע לשלב הבא, הוא היה מקבל מספר מסוים של מטבעות, אבל על מנת לפתוח את הגישה לשלב הבא בפועל, הוא היה צריך לשלם בדיוק את הסכום הזה… רוב השחקנים לא אהבו את המערכת הזו, והמעצבים החליטו לוותר על הדרישה הזו בגרסה 1.02. בנוסף לכך, כל מי שהתחיל לשחק בגרסה המקורית, קיבל לא פחות מ – 50,000 נקודות בונוס, סכום שמספיק לפתוח את הדמות הכי חזקה במשחק, זו שכל מטבע שהיא אוספת שווה כפליים (בדרך כלל כל מטבע שווה רק נקודה אחת). אני לא מכיר הרבה חברות שמקשיבות בצורה כזו לפידבק מהשחקנים, וזו רק מראה שאנחנו באמת נמצאים בעידן מהפכני בו ערוץ התקשורת בין המפתחים לשחקנים באמת פועל בערוץ דו כיווני.

פרספקטיבה מעניינת

לסיום ההמלצה שלי על המשחק, אני רק רוצה לציין שלמרות שהגרפיקה שלו רחוקה מלהיות מרשימה לעומת משחקים אחרים , זווית המצלמה והפרסקפטיבה הן יוצאות דופן ותלויות במהירות שבה השחקן מחליט לנוע, כאשר ככל שהוא עולה יותר למעלה (מחזיק את האצבע שלו לחוצה יותר זמן), כך הוא זז יותר מהר וגם המצלמה מתרחקת ממנו. הוותיקים מביננו בוודאי זוכרים שזהו גם היה האופן בו פעלו GTA 1  ו –  2, והנה עוד הוכחה שטכניקות ישנות לא מתות, הן רק משתפרות.

מהבחינה הזו, יש מעט מאוד משחקים שבאמת דומים לו, אבל אם הייתי צריך לקחת משחק אחד, זה היה יכול להיות רק Comic Jumper, משחק הקומיקס  המצחיק ביותר שנתקלתי בו מעולם,ומשחק שבאופן כללי אם יש לכם אקס בוקס ויש לכם איזושהיא חיבה מינימלית לקומיקס או להיסטוריה של הקומיקס האמריקאי, אל תרשו לעצמכם לוותר גם עליו (אפילו אם לעיתים הוא נוטה להיות מעט מחזורי מדי).

אז לסיום, אני מוכן להגיד כאן בפה מלא ש – TA הוא ללא ספק האנדרדוג הבלתי מעורער של 2012 בקטגורית הטאצ', וכדאי לכם מאוד למהר ולקנות אותו לפני שהמחיר שלו יעלה! למה אתם מחכים?

הורדה לאנדרואיד

הורדה ל – iOS

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.