אוקטובר של גיבורי על

תקופת סוף הקיץ ידועה כתקופה חזקה למדי בכל מה שקשור למותגים ידועים , אולי זה בגלל שהמפתחים לא רוצים ללכת בראש עם הוליווד ששולטת ביולי אוגוסט, ואול זה פשוט בגלל שסוף השנה האזרחית היא הזדמנות טובה לסיים פרויקטים. כך או כך, ובאופן שדי מזכיר את הוליווד, נראה שבזירת הקומיקס DC יוצאת שוב כשידה על העליונה. פרספקטיבה קצרה : ספיידרמן 2 נחשב לסרט הקומיקס הטוב ביותר אי פעם בדיוק עד שיצא האביר האפל ומאז מארוול לא ממש הצליחה לשחזר את ההצלחה, לא עם ספיידרמן 3 (שהיה צריך להישאר עוד קצת בחדר העריכה) ולא עם Iron Man שהיה חביב, אבל רחוק מלהיות מהפכני או עמוק במיוחד.

בשוק הגיימינג קרה כאמור דבר כמעט זהה : ספיידרמן 2 נחשב למשחק לא רע בכלל ואפילו קראו לו ה – GTA של גיבורי העל (בגלל העולם הפתוח), אבל לאחר מכן שום משחקי ספיידרמן לא הצליח להגיע לאיכות שלו. Batman Arkham Asylum  לעומת זאת, נחשב ובצדק לאחד ממשחקי הקומיקס הטובים ביותר אי פעם , משחק שהגיע משום מקום והראה שהטרנד החדש הוא לנצל את המומנטום של סרטי הקומיקס ולא בהכרח להוות גרסה דיגיטלית מדויקת של כל סרט חדש שיוצא.

נכון, מערכת הקרבות שלו הייתה קצת משעממת וקשה להגיד שהמשחק הראשי מאתגר במיוחד אם בכלל, אבל היו שני דברים שהוא עשה מצוין ויותר טוב מכל משחק קומיקס שבא לפניו : 1.שילוב בין עולם פתוח לקו משחקיות ראשי ליניארי שעדיין מצליח למנוע מהשחקן ללכת לאיבוד 2. עלילה ובעיקר ארסנל דמויות שנראו שהיו הרחבה אמיתית לקומיקס ולא תחליף. שני אלו הספיקו כדי להפוך אותו לדוגמה ומופת לאיך עושים משחק קומיקס נהדר שעומד גם בפני עצמו.

Spiderman Shattered Dimensions הלך פחות או יותר על אותו קו, אבל היה ליניארי מאוד ובעיקר רפטטיבי עד כאב למרות שהציג לכאורה ארבע סגנונות משחק שונים (ספיידרמן הקלאסי, אולטימייט, 2099 ו – Noir). מערכת הלחימה אמנם הייתה מפותחת פי כמה וכמה מאשר בבאטמן  ומבחר הקומבואים היה מסחרר, אבל הבוסים היו בדיחה עצובה ונתנו לשחקן אפס מרחב תמרון וחופש פעולה, בדיוק ההפך הגמור מהבוסים בבאטמן. למרות זאת, הדיאלוגים המשעשעים והגיוון העצום של השלבים חיפו על כך והפכו את המשחק לאחד מהמשחקים היותר טובים של איש העכביש בשנים האחרונות.

ואם נחזור לשנייה להווה, אז הסיפור שוב חוזר על עצמו , רק שהפעם ספיידרמן (Edge of Time) יוצא קצת קודם. אם לשפוט לפי ההתרשמויות של המבקרים  עד עכשיו – זה היה קצת מהר מדי. מעבר לקיצוץ בשני ספיידרמנים, כנראה שגם הניסיון לשלב עלילה עם פרדוקסים של הזמן היא הדבר האחרון שספיידרמן צריך , במיוחד כשהאפשרויות לשנות את העתיד לפי העבר לא תמיד מספיק מגוונות… הייתי מוסיף פה משהו על המשחק החדש של אקס מן, אבל אני חושב שהבנתם כבר שהמשחקים של מארוול זה לא מה שהיה פעם… (אולי הפעם לפחות היה עדיף להם לבסס אותו על הסרט האחרון בסדרה…)

באטמן החדש (ארקם סיטי) לעומת זאת נראה כמו הצלחה בטוחה ולא סתם הוא יוצא שנתיים שלמות  אחרי קודמו : למעשה אני חושב שרק האופציה לשחק בתוך Catwomen עם קו עלילה שונה אמורה להספיק כדי לתת למשחק טוויסט רציני וזווית חדשה לגמרי. בינתיים הביקורות המוקדמות אומרות שהמשחק מצליח אפילו להתעלות על קודמו. אז מה עוד יש להוסיף? אגב, אם אתם רוצים לקנות אותו בזול, הקישו את הקוד הבא ב – Green Man Gaming :   TECHB-ARGAI-NS015 בקופה, מה שייתן לכם לעשות הזמנה מוקדמת ב 36$ בלבד. אמור לעבוד לפחות עד ה -18 לחודש, תאריך היציאה הרשמי של גרסת המחשב עד שדחו אותה לתחילת נובמבר. אגב, את Edge of Time  סביר להניח שתהיו חייבים לקנות בקופסא עבור ה –PC… זאת עקב החלטת שיווק מעצבנת של Activision שמשום מה היא חוזרת עליה כבר פעם שנייה…

מה שלא יהיה , נקווה שבשנים הבאות נקבל יותר ויותר משחקי קומיקס נורמאליים , כאלו שלא יסבלו מקפריזות וצמצומים בחברות פיתוח רק בשביל לסחוט עוד ועוד את המותג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.