Revenge of the Titans – הנקמה עוד תגיע?

שני המשחקים היותר מעניינים (לדעתי) שהיו ב – Indie Humble Pack  הם דווקא שני המשחקים שנמצאים עדיין בגרסת בטא. זה מביניים שתפס את צומת ליבי היא Rott, לפי הטיזר של ה – Humble Pack (לא זה שלמטה), הוא עלול להיראות כמו סתם עוד משחק יריות ארקיידי בסגנון פולשי החלל (ויש יותר מדי כאלו בסצינת האינדי), אבל כשמשחקים בו קצת מגלים שילוב מעניין בין משחק אסטרטגיה קלאסי ל Tower Defense ובנוסף כמה נגיעות של ארקייד (כך שההתרשמות הראשונית שלי לא הייתה לגמרי מוטעית).

יכול להיות שאני מתפרץ לדלת פתוחה : המשחק בוודאי נמצא כרגע על כמה עשרות מחשבים. המחיר למי שרוצה לרכוש אותו כרגע הוא קצת יותר מ16$ וכן נמצא הקאצ' – יש לו רעיון מאוד מקורי , אבל היישום שלו , לפחות כרגע ,עדיין לא הגיע לידי שלמות. כאשר הוא ייצא משלב הבטא, הוא יעלה כבר 27$ , מחיר די יקר למשחק אינדי שאפילו לא יכול להתגאות במראה או צליל יוצאי דופן (מדובר במשחק רטרו). בקיצור, מי שלא קנה את המשחק במבצע , אולי יהיה קצת בדילמה, אז אם גם אחרי ששיחקתם בדמו אתם לא בדיוק יודעים אם שווה להשקיע את הכסף, כדאי שתמשיכו לקרוא…

Rott לוקח את הנוסחה הבסיסית של משחקי אסטרטגיה בזמן אמת ומפשט אותה באמצעות ממשק פשוט מאוד של אייקונים ועלילה מדע בדיוני סטייל סרטי האסונות של שנות ה50 וה60 , עלילה שכנראה תמשוך גם כל מיני שחקנים שסובייטים ומלחמות קרות אף פעם לא עשו להם את זה…  הטיטאנים הם יצורים שחורים ודוחים שנראים כמו קרובי המשפחה הרחוקים והפסיכוטיים של Gish ובמהלך המשחק תוקפים לא רק את כדה"א, אלא את מערכת השמש כולה.

בתחילת כל שלב תוכלו לראות מהיכן מגיעים הטיטאנים (מקורות הכניסה שלהם מסומנים בגולגולת) ותוכלו להתחיל להוסיף כל מיני מבנים כגון תותחים, מבני עזר (מתקני קירור) ומחסומים.  המשחק מתרחש בזמן אמת ולכן גם במהלך הקרב אפשר להוסיף יחידות או למכור יחידות שכבר אין בהן צורך.

האלמנט הארקיידי נכנס כאשר צריך למשל לטעון מחדש את התותחים או לאסוף את המשאבים שנחצבו באמצעות לחיצה עליהם כמה שיותר מהר. מפעם לפעם יופיעו גם בונוסים בצורת אייקונים שיתנו לכם תקיפות מיוחדות או עוד כסף , גם עליהם צריך ללחוץ כמה שיותר מהר או לגרור את העכבר מאחד לשני. אם זה נשמע לכם כאילו יש הרבה בלגן על המסך. אם צודקים. למעשה , המשחק הרבה יותר אינטנסיבי ממשחק האסטרטגיה הממוצע.

אז איפה בדיוק מתחילות הבעיות? מעבר לכך שאין במשחק הרבה גיוון גרפי ומרבית האויבים הם כל מיני וארסיות על שחור (גוף) ואדום / צהוב / ירוק (עיניים), המערכת "הפיננסית" פשוט לא מאוזנת : קל מאוד לבזבז יותר מדי כסף במהלך המשימות עצמן מתוך רצון להדוף את הטיטאנים כמה שיותר בקלות,  אבל כאשר ניגשים לפתח עוד יכולות (בין משימה למשימה) , מגלים שפשוט אין מספיק כסף, ואני מדבר על רמת הקושי הגבוהה ביותר בה עלולים לכאורה להיות הכי הרבה מענקים אחרי כל משימה. (אם נכשלים במשימה הרגילה שהיא הכי קשה, אפשר לגשת לשלב קל יותר). רוצים לחזור למשימה מוקדמת יותר כדי לקבל עוד כסף?! אין בעיה, רק קחו בחשבון שהמשחק יחזיר אתכם בדיוק לאותה נקודת זמן בה התחלתם את המשימה, כאילו כל ההתקדמות שלכם נמחקה. למרות שהצלחתי לעבור הרבה משימות ברצף בלי לפתח שום דבר, זה התחיל להיות משעמם אחרי כמה זמן והרגשתי שזו לא אמורה להיות הצורה בה משחקים.

התחושה הזו אגב, משותפת לעוד אנשים שניסו את המשחק, כמו החבר'ה של Rock, Paper , Shotgun (ראו מה הם כותבים מתחת לתמונה השנייה). לי המבנה הרנדומאלי של השלבים קצת פחות הפריע. אני אמנם לא בטוח אפילו ששיחקתי באותה גרסה שהם שיחקו (שלהם מיולי או מוקדם יותר), אבל אם זה המצב המתוקן, כנראה שלא נלמדו כל הלקחים.

כרגע נראה לי שאני אחכה לגרסה המלאה ואחזור לבדוק אותה שוב (בתקווה שהמשחקים השמורים עדיין יעלו), אבל עקב התקופה הארוכה שבה המשחק כבר נמצא בבטא,אני מרשה לעצמי להיות מעט פסימי. ואולי אני פשוט לא יודע לשחק? יש כאן מישהו שמחשיב את עצמו כשחקן אסטרטגיה "כבד" וחושב כמוני?

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.