XBLIG : Radiangames Infreno

RadianGames נחשבת לאחת החברות הכי מעורכות בסצנת משחקי האינדי על האקס בוקס. החברה מורכבת ברובה מאיש אחד בשם Luke Schneider שלפי הרזומה שלו עובד בתעשיית משחקי הוידאו כבר 12 שנים.

משחקי החברה לא מנסים להיראות כמו משחקים מסחריים עתירי תקציב, אלא פשוט להציג חווית ארקייד מהנה ומושקעת, משימה שהם בדרך כלל מצליחים בה. בהתחלה התמחור של מרבית המשחקים נע בין 1$ ל3$ , אך כיום לוק הצהיר שהאסטרטגיה שלו היא למכור את כל המשחקים ב1$, ולשחרר משחק אחד פעם בחודש (לפחות).

ולאחר ההקדמה הקצרה הזו, הגענו סוף סוף ל  – Infreno. Infreno  עלול להיראות בהתחלה כמו עוד חיקוי של גאומטרי וורס עם גראפיקה מלאה באורות ניאון נוצצים. אחרי הכול, גם כאן שולטים בחללית באמצעות הסטיק השמאלי ויורים באמצעות הסטיק הימני לכל כיוון שרוצים. ההבדל המשמעותי בין שני המשחקים (מעבר להבדל של 9$ במחיר) הוא שאינפרנו מורכב מ30 שלבים שונים שכל אחד מהם הוא מבוך בפני עצמו.

כל שני שלבים לערך, השחקן מקבל נקודת שידרוג שהוא יכול להשתמש בה על מנת לשפר את היריות או המגנים. נקודת השידרוג ניתנת בחינם, אבל על מנת לפתוח שידרוגיים מעבר לרמה הבסיסית, יש לשלם בכסף שאותו צוברים ברחבי השלבים. הכסף יכול לשמש גם על מנת לקנות חלליות קטנות שעוזרות לחללית הראשית ופצצות. (ישנם אויבים מסוימים אשר ניתן להשמיד אותם רק באמצעות הפצצות הללו).

בניגוד למה שאולי ניתן לחשוב, רמת הקושי של המשחק היא בהחלט סבירה. אני התחלתי ברמה הקלה והרגשתי שהמשחק לא באמת מאתגר. אחרי מעבר לרמה הבינונית התחלתי ליהנות באמת. בשלבים המאוחרים ברמת הקושי הזו כבר אי אפשר להשמיד את כל האויבים או למצוא מקומות מסתור שקל לצלוף מהם, לכן מצאתי את עצמי מזדקק יותר ויותר למגן ובסופו של דבר משדרג אותו לרמה הכי גבוהה שיש. ברמה הזו הוא לא רק מגן עליכם, אלא גם דוחף את האויבים לצדדים.

30 שלבים הם לא ממש הרבה למשחק שכזה, ולמרות זאת, אין כמעט שלב שלא מוסיף איזה אויב חדש או משנה את המבוך בצורה מעניינית. זה בולט בעיקר לקראת סוף המשחק ואני ממש לא רוצה להרוס לכם.

וכמו תמיד, אני לא יכול שלא לציין גם כמה חסרונות די בולטים שיש לאינפרנו .  קודם כל, אי אפשר לחזור שלבים אחורה. אני מבין שזה נעשה על מנת שלא לתת לשחקן לצבור כמות אינסופית של כסף בשלבים הקלים ,אבל עדיין היה יכול להיות נחמד לשחק אותם רק  נגד השעון ,נניח. אחרי שמסיימים את המשחק אפשר להתחיל אותו מהתחלה עם כל הנתונים מהמשחק הקודם (New Games+), אבל זה עדין לא זה.

תלונה שנייה, ואולי זו לא המילה הנכונה נוגעת לבוסים. יש בסך הכול שניים כאלו והם לא הכי מקוריים בעולם. לפחות הם מאתגרים ברמה הנכונה ולא מרגישים שצריך לקרוע את הסטיקים כדי להרוג אותם (ברמה הבינונית כאמור).

לסיכום, Infreno הוא משחק אינדי נהדר והמחיר שלו אטרקטיבי ביותר, מה שמעלה את השאלה כמה משחקים ב – XBLA באמת שווים את ה15$ ואפילו 10$ שאנחנו בדרך כלל נדרשים לשלם בעבורם.

Cross Fire 2

קרוס פייר הוא משחק אחר של רדיאן שהוא למעשה גרסה משונה של Space Invaders  בה הקרב מתרחש גם בחלק העליון של המסך וגם בחלק התחתון. המשחק הוא יחסית קשה ואי אפשר לשמור בו את מספר השלב שהגעתם אליו כמו באינפרנו.

משחק ההמשך לקרוס פייר ייצא בחודש הבא כחלק מהמאמץ של Indie Games Winter Uprising:  מספר מפתחים בולטים ביניהם גם RG החליטו שנמאס להם לראות עשרות משחקים גרועים מגיעים לשרות משחקי האינדי של הבוקס ומכתימים אותו בעיני הקהל הרחב. נראה שהרבה מתכנתים לא באמת מוכשרים או בעלי יכולות עיצוב בינונית מעדיפים לנסות ולמכור משחקים שעל המחשב האישי אף אחד לא היה קונה אפילו בדולר…. התוצאה היא כאמור, הצפה של משחקים לא מאוד טובים שמקשים על השחקנים למצוא את המחט בערמת השחת. 14 משחקים זה לא מעט, אבל דווקא ההחלטה לשחרר את כולם בבת אחת היא לא כל כך חכמה לדעתי. הסיבה היא שהמסך הראשון שעולה כאשר נכנסים הוא של המשחקים החדשים, ולכן האפקט עצמו ילך לאיבוד אחרי יום או יומיים. בהחלט יכול להיות שהמשחקים האלו יגיעו אחרי כמה זמן לתפריטים המציגים את המשחקים הכי מדורגים או הכי מורדים, אבל צריך קצת לחפש כדי למצוא את התפריטים האלו.

סרטון של קרוס פייר הראשון :

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.