אי הקופים 2 המחודש : טוב יותר מהראשון

אם קראתם את הכותרת ולא גירדתם את הראש לשנייה, אז כנראה שלא הבנתם את הפואנטה : בשנה שעברה יצא חידוש למשחק אי הקופים המקורי שהצליח מאוד גם בביקורת וגם במכירות . אני אישית לא ממש התלהבתי ממנו. לא רק בגלל שהמשחק הראשון הוא הפחות אהוב עלי בסדרה, אלא גם בגלל שהממשק של המשחק המחודש הותאם למסכים רחבים ולכן דרש להשתמש גם בתיבת חפצים וגם בפקודות בצורה מאוד לא נוחה.  אפילו הגראפיקה המחודשת לא תמיד הצליחה להרשם, ודמותו של גיאבראש זכתה ללא מעט ביקורת על המראה הפלסטי וחסר החיים שלה.

למרבה המזל, הסיפור של אי הקופים 2 המחודש הוא שונה לחלוטין. אפילו אם לא תסכימו איתי שהמשחק הוא היותר טוב מבין השניים, העבודה שנעשתה על מנת לתקן את כל הפגמים של החידוש הראשון היא מרשימה ביותר.

בראש ובראשונה, הממשק עצמו הותאם לסגנון המוכר מאי הקופים 3 ומשחקים אחרים. במקום מסך נפרד של פקודות, אפשר פשוט להקיש על כל אובייקט במסך ולבחור מתוך רשימת אייקונים קטנה שמופיעה על המסך כל עוד משאירים את סמן העכבר לחוץ. פעולה לא הגיונית שלא גרמה לתגובה מיוחדת במשחק המקורי לא מופיעה כלל, ולכן נשארנו רק עם פעולות הגיוניות או כאלו שהניבו תגובות יוצאות דופן (pick up kate מישהו ? 😉 ).

יתרון נוסף של 2  הוא שהפעם היו לגראפיקאיים  חומרי גלם שצוירו ביד לעבוד איתם והם שיחזרו במדויק את הצורה בה המשחק המקורי היה אמור להיראות. ככל שמתקדמים במשחק, כך אפשר לפתוח יותר סריקות מקוריות לצפייה ואכן קל לראות שהמשחק המחודש מתבסס עליהן בדיוק רב של קרוב למאה אחוז. (למעט כמה שינויים קלים כמו החלפת הלוגו של לוקאס ארטס באחד החדרים). הסיפור עם המוזיקה הוא די דומה, אמנם לא השתמשו בהקלטות המקוריות (כי לא היו כאלו!), אבל מבחר המנגינות של 2 הוא מטבעו הרבה יותר מרשים והן  משוחזרות כאן בלי לאבד אפילו תו או סנטימנט אחד (מה שאי אפשר להגיד על רוב החידושים בימינו שבמקרים רבים מאבדים לגמרי את טביעת הצליל המקורית).

אלו שני היתרונות הבולטים שניתן לשים לב אליהם כמעט מיד, אבל ישנם גם מספר שיפורים נוספים שרק מעלים את קרנו של המשחק בעיני. מי שהקשיב היטב, בוודאי שם לב שבחידוש למשחק הראשון הרווח בין הדיאלוגים המוקלטים היה קצת גדול מדי ולא נשמע טבעי. הבעיה הזו תוקנה כמעט לחלוטין (מצד שני, יש מעברים לא טבעיים במוזיקה במקרים מסוימים). אבל אולי יותר חשוב מזה, כאשר משחקים בגרסה המקורית של 2, אפשר הפעם להישאר עם הדיאלוגים המוקלטים וכך בעצם לשחק ב "Monkey Island 2 Talkie CD Version" 🙂 .

תוספת מעניינית אחרת אבל קצת מפוספסת היא ההוספה של ערוץ פרשנות עם הצוות המקורי של הכותבים, טים שיפר, דייב גרוסמן וכמובן רון גילברט. הבעיה המרכזית עם הערוץ היא שהוא לא עוצר את המשחק  גם כאשר צופים בקטעי מעבר חד פעמיים. מי שלא מכיר את המשחק בעל פה יצטרך לטעון שוב משחק קודם כדי לא לפספס את מה שקורה במשחק עצמו. הבעיה השנייה כאן היא שלפעמיים לא מדובר ממש בפרשנות, אלא יותר בבדיחה הווי שבמקרים רבים כנראה שרק עובדי לוקאס ארטס משנת 92' יוכלו להבין…

על האפשרות לבקש רמזים באמצע המשחק אני לא ארחיב כי היא לא שופרה כמעט – הרמזים עדיין מופיעים מהר מדי והם עדיין מתקדמים בעצמם בלי לשאול אתכם אם רציתם עוד רמז.

ואם נחזור להווה, דווקא ההתרשמות שלי מ – Monkey Island 2 SE  גורמת לי להרגיש תחושה של פספוס לגבי לוקאס ארטס כפי שהיא היום. המשחק הזה מוכיח שיש לה עדיין צוות טכני נהדר, אבל כשצריך לפתח משחק חדש מן היסוד, הם כמעט תמיד פונים לחברה חיצונית. גם Lucidity נראה ונשמע נהדר, אבל הממשק שלו היה, ותסלחו לי על הביטוי, מ-ח-ו-ר-ב-ן!  אין לי מושג אם The Force Unleashed 2  ישנה את הרושם הזה, אבל העובדה שהוחלט לא לפתח משחק המשך בכל מקרה, גורמת לי לחשוב שאולי הם בעצמם כבר לא מאמינים ביכולת שלהם להיות יצירתיים וקריאטיביים כמו פעם…

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.