האם סגה וסוניק באמת יוכלו לבקש סליחה?

עדכון –  והנה הביקורת של אותו הבחור , אחת מהיותר מחמירות ברשת.

באחד משיטוטי הליליים ברשת נתקלתי במאמר מעניין מאוד של מגזין Wired , אמנם קצת ישן, אבל עדיין רלוונטי מאוד. Wired אמנם אינו מגזין אשר מתמחה במשחקים, אבל הכתבות שלו בנושא הן מעמיקות מאוד ולפעמיים עולות על אלו של המגזינים והאתרים הייעודים לנושא. Wired  טוען כי למרות כל הכוונות הטובות שיש לסגה, סוניק טים  ו – Dimps (שאחראים על סדרת סוניק לDS ולגיים בוי) , יכול מאוד להיות שהם מפספסים לחלוטין את מה שהפך את סדרת סוניק הראשונה (1 – סוניק ונקאקלס) למה שהיא. לפני שאמשיך, חשוב לסייג ולהדגיש כי מאז יוני המשחק עבר לא מעט שיפורים ושינוים.

Wired טוען כי משחקי סוניק הראשונים אמנם הדגישו מאוד את המהירות המסחררת של הקיפוד, אבל עיקר המשחק נסב בכלל על עיצוב השלבים המצוין. למעשה, בסוניק הראשון השחקן בכלל לא היה יכול לצבור מהירות מהמקום והוא היה צריך קודם לרוץ לא מעט או לעשות את הסלאלום המפורסם. העיצוב הייחודי של השלבים לא רק שהכריח את השחקנים להיות זהירים ואיטיים מאוד במצבים מסוכנים , הוא גם נתן להם חופש לבחור באיזה מסלול הם רוצים להתקדם. השלבים היו ארוכים מאוד לא רק "לאורך" , אלא גם לגובה . לא כל המסלולים היו באותה רמת קושי, וזו הייתה אחת מנקודות החוזק של המשחק שהפכה אותו לפופולארי בקרב שחקנים מנוסים מאוד ומתחילים כאחד.

לאחר הטענה הזו, Wired הולך ומפרט את כל מה שנהרס במעבר לתלת ממד. חשוב לשים לב בעיקר לכך שהמשחקים החדשים יותר הפכו את המהירות לאלמנט המרכזי בהם על חשבון מבנה השלבים שהפך להיות לינארי מאוד. Wired שוכח לציין אמנם שאחרי שעוברים את השלב במסלול הרגיל, יש עדיין עוד משימות בונוס שאפשר לבצע, אבל הטענה שלו עדיין חזקה מאוד.

לאחר מכן Wired  ממשיך וטוען כי מעט החומר הרשמי והדליפות הלא רשמיות מסוניק 4 מראים בברור כי הנטייה במשחק החדש היא לשלבים לינארים בדיוק כמו במשחקים התלת ממדים. משפט המחץ הוא "אי אפשר פשוט לקחת את המצלמה ולשים אותו במיקום קבוע רק כדי להגיד שעשינו מה שצריך". (Call it a day). ובאמת, אם תסתכלו למשל בקטע המציג את הפרק הראשון, תראו שסוניק משגר את עצמו ממטרה למטרה בצורה אוטומטית. האלמנט הזה לא היה קיים באף אחד מן המשחקים הקלאסים וברור שפשוט לקחו אותו מהשלב היותר מתקדם באבולוציה של הקיפוד (וכאמור, לא בהכרח השלב הטוב).

אחרי שקראתי את כל הכתבה לא יכולתי שלא לחשוב על כך שזה באמת מדאיג. המשחק אמור לצאת ממש עוד חודש או חודשיים ובנתיים נחשפו רק שני אזורים באופן רשמי (השני בתמונות בלבד). המפתחים אומרים שהם מקשיבים למעריצים, אבל בנתיים השינויים הכי גדולים שהם הכריזו עליהם מתבטאים בסך הכול  בכמה שינויים קוסמטיים או פיזיקה מעט שונה. כל זה טוב ויפה, אבל לא קשור בכלל לעיצוב השלבים.

אני אגלה לכם סוד קטן, לפעמים אני מעדיף ליניאריות ומאוד יכול להיות שסוניק 4 יתאים לי כמו כפפה ליד, אבל בסופו של דבר זה כנראה לא מה שרוב השחקנים הנוסטלגים היו רוצים. מישהו בצוות הפיתוח כבר הודה שהגראפיקה התלת ממדית למחצה נבחרה בעיקר על מנת לפנות גם לקהל היעד היותר צעיר. האם יכול להיות שכל עניין הרטרו המודגש בסרטונים הוא רק עלה תאנה שמסתיר מאחוריו משחק מאוד לא מתוחכם? אני רוצה להאמין שזו לא הכוונה, אפילו לא בתת מודע, אבל כשהכסף מדבר, הכול יכול להיות..

עד שהמשחק ייצא, אתם מוזמנים לשפוט בעצמכם. חיפוש של leaked video ביו-טיוב יעלה לכם כמה קטעים שסגה עדיין לא הצליחה לשים עליהם את הידיים, וגם קטעי המשחקיות מe3 האחרון חושפים לא מעט. ואולי בכלל לרוב השחקנים לא יהיה ממש אכפת? נחכה ונראה.

2 תגובות

  1. בדרך כלל אני דווקא לא אוהב את המאמרים של Wired כי יש להם נטייה לפספס דברים ולטעות לא מעט כשזה מגיע לכתבות גיימינג. גם הפעם הם קצת פיספסו בתאור של Sonic Adventures לדעתי (ובהטלת האשמה עליו), אבל ההבחנה שלהם לגבי מה שהפך את סוניק לכל כך טוב בזמנו היא פשוט מדויקת: שלבים שבנויים בשכבות רבות כל כך, שניתן לחזור עליהם עשרות פעמים ולגלות דברים חדשים.
    ה"דרכים הסודיות" במשחקי סוניק הקלאסיים נבנו כל כך טוב שבהרבה מקרים פשוט לא ידעתי אם אני הולך במסלול הרגיל או אם גיליתי בטעות דרך אחרת להתקדם בשלב. המשחק כל כך זרם ולא משנה לאן התקדמת הוא הרגיש כאילו זו הדרך הנכונה והטבעית להתקדם בשלב.

    מצד שני, קשה לי עם הקביעה לפיה סוניק החדש יהיה לינארי, לפחות עד שלא נשחק במשחק עצמו. כשאתה רואה סרטון שמורכב מקטעי קליפים קצרצרים אתה לא באמת יכול לדעת עד כמה המשחק פתוח ועד כמה קפיצה נוספת בנקודה כזו או אחרת יכולה לקחת אותך לאזור אחר לגמרי.

  2. בסך הכול נחשפו בערך חצי מהשלבים, ולי לפחות נראה שכולם מתבססים על ריצות כמה שיותר מהירות. אבל בדיוק בגלל שזה לא ברור לגמרי, סייגתי את מה שכתבתי בהתחלה והסברתי שהמשחק עוד עובר שינויים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.