דבר המפרסם

למרות ששוק היבוא וההפצה של משחקי המחשב והוידאו בארץ מעולם לא היה גדול במיוחד, מסתבר שפרסומות היו דווקא לא מעט. בדרך כלל הן כללו בסך הכל תמונה מוגדלת של עטיפת המשחק או הקונסולה, אך לעיתים המפרסמים היו מעט יותר נועזים. הדבר נכון במיוחד למקרים בהם היה מדובר במכשיר או חנות שקשה יותר להעביר את חווית השימוש בהן בתמונות.

[ad#ad-1]

אז הנה לפניכם כמה פרסומות נוסטלגיות :

הסיפור מאחורי הפרסומות הזו הוא פשוט מאוד : הסופר נינטנדו האירופאי (בשיטת שידור PAL) הגיע עם כפתורים בצבעים  כחול, אדום ירוק וצהוב, בעוד הסופר נינטנדו האמריקאי (NTSC) הגיע בצבעי סגול כהה ובהיר.  הפרסומת כולה נועדה להדגיש שכל מכשיר שלא כולל את הצבעים האלו הוא "מזויף". למרות שבשוק הסתובבו אז מכשירים שנראו כמו סופר נינטנדו והיו למעשה מגאסונים ("סופר מגאסון"), סביר להניח שהפרסומת פשוט נועדה להילחם ביבוא האפור של מכשירי אמריקאים שפשט אז בארץ . היבוא האפור אמנם לא הבטיח אחריות מלאה , אך הוא סיפק מבחר משחקים גדול יותר מבלי צורך לחכות לשיווק האיטי של נינטנדו אירופה.

התותח הענק שאליו מתייחסת הפרסומת הוא הSuper Scope, הרובה שהיה אמור להחליף את הזאפר הותיק של הNES. הקלטת המדוברת של ששת המשחקים חולקה עם הרובה כדי להדגים את היכולות שלו, אך למרבה הצער לא היו כמעט משחקים נוספים שתמכו בו. אפילו המעטים שכן עשו זאת, לא היו טובים במיוחד.

זול הוא משחק פלטפורמה חביב למדי, אך סטנדרטי מכל בחינה אחרת. הפרסומת לא חושפת שום דבר על מהות המשחק, אלא כל המטרה היא ליצור אווירה של מיסתורין והפתעה.

לסיום, פרסומת לחנות פריק : קודם כל, שימו לב לשגיאה – חברת Lucasarts נקראת פשוט Lucas, כמה אופיני לארץ… דבר שני – מכיוון שבמדובר בערך בשנת 94', הרי שמשחקי CD-Rom באמת לא נמכרו בכל חנות, והיה צורך לציין את זה במיוחד :-).

אם יש לכם עוד פרסומות , נשמח לקבל אותן

3 תגובות

  1. נווה

    אחת הכתבות היותר מעניינות שקראתי, נחמד מאוד.

    אגב, אני נווה, בעל בלוג נינטנדו ישראל שראיתי שפרסמתם למטה כאן, תודה על הפרסום:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.