IGDA Day באפקה – חלק ב'

בפוסט האחרון סיימתי עם משחק הפלאש שנבנה ב10 דקות. מיד לאחר ההרצאה הזו הייתה הרצאה של נועם אבטה מNitako. עד היום ניטקו פיתחה שני משחקי אייפון. הראשון הוא Stoned Monkey שבתזמון מסוים יצא ממש עם הולדת הApp Store וגם קיבל פוש חיובי מאפל עצמה. המשחק השני Eco Punk יצא כשהשוק היה כבר די מוצף ולכן הצליח קצת פחות.

השעור הראשון שאותו ניטקו למדו זה שמה שנראה לנו אולי כמו משחק משעשע, יכול להיות מאוד לא מצחיק במדינות אחרות. את Stoned Monkey הם הפכו לRasta Monkey. אקו פאנק היה שם אפילו יותר מוזר, אבל כנראה שחוסר ההצלחה שלו נבעה גם מרמת הקושי.  במאמר מוסגר אוסיף שלי הוא נראה גם קצת משעמם, כמו פקמן איזומטרי שכזה.

נועם לא דיבר על המשחק הבא שלהם, אבל אני מקווה שהם בהחלט למדו מהטעויות…

יניב פאר נתן הרצאה טכנית למדי על כלי פיתוח שונים ודרכים להפיץ משחקים בכל מיני צורות כמו רשתות חברתיות כלליות או אתרים ייעודים (מהבחינה הזו הוא די חזר על ההרצאה של שי). נקודה אחת מעניינת שהוא ציין היא שלפעמיים עדיף להשקיע במנוע קצת יקר מאשר לעבוד עם מנוע זול אבל שלא עושה את העבודה שלו ובסוף תוקע את הפיתוח.

יובל ספיר קפץ לספר לנו קצת על הגלואבאל גיים ג'אם והמשחק הזוכה Object Space (הפרס אם אתם חייבים לדעת הוא שלט דואל שוק מוזהב…) חייבים להודות שהרעיון של המשחק באמת גאוני :  שחקן אחד רואה את המשחק כמו משחק יריות והשחקן השני משחק קוביה ממבט על…  השחקן היורה צריך לנחש איזו קוביה שייכת לשחקן השני (יש לו 10 יריות). השחקן שמשחק את הקוביה צריך לאסוף 20 כדורים בלי לחטוף כדור מהשחקן הראשון…

מכיוון שהמשחק דורש IP של שחקן נוסף, לא יצא לי לנסות אותו עדיין.

משחקים אחרים שזכו

evil pigeons

hellmut

splatter

(ונראה לי ששכחתי את האחרון)

החדשות הטובות בהקשר הזה היו שבגלל המגבלות של התחרות בארץ כמו חוסר היכולת להמשיך ביום ראשון בו אנשים חוזרים לעבוד ולא יכולים ללטש את המשחק, יתקיים כנראה ארוע Game Jam נוסף ונפרד בקיץ.

החלק הבא של ההרצאות היה למעשה של אורחים מחו"ל שדיברו דרך הSkype ולמרבה הצער איכות השידור הייתה תלויה בכל מיני נתבים ומחשבים ברחבי העולם שלא ממש התחשבו בקהל…

ההרצאה של Llyod Melnick מ – Playdom לדוגמה הייתה באיכות מאוד נמוכה ולא ממש הבנתי חצי ממה שהוא אמר. היא גם נמשכה רק חצי שעה במקום שעה והיו בה המון שקופיות טכניות על הרשת הנפרדת של Playdom שכנראה מעניינת בעיקר מפתחים, קצת פחות שחקנים. אני דווקא חשבתי שיהיה יותר מעניין לשמוע איך יוצרים משחקים דומים שתי טיפות מים למשחקים שכבר קיימים ובכל זאת מכניסים אליהם משהוא קצת שונה, אבל יכול להיות שהייתי פשוט אופטימי מדי…

לעומת זאת, ההרצאה של כריס טיילור מ –  Gas  Powered Games הייתה ללא ספק מרשימה ומוצלחת הרבה יותר (לפחות מבחינה טכנית).  כריס אמנם לא פיתח עשרות משחקים בימים חייו, אבל המשחקים הספורים שהוא כן פיתח כמו למשל Superme Commander זכו להצלחה והכרה כפורצי דרך. כריס הוא גם אספן די מטורף של משחקים בעצמו וזכינו לראות עותק כמעט כמו חדש של ווינג קומדר 2 (בגרסת הדיסקטים אפילו אני חושב…).

למרות שההרצאה הייתה בנושא משחקי עצמאיים ,מספר העובדים בGPG כבר חצה את רף המאה. לעומת זאת, ההחלטה ללכת בעיקר על משחקי אסטרטגיה בזמן אמת מתוך הבנה שקל יותר לשפר מנוע קיים ולהתמחות בז'אנר אחד ממש לא מאפיינית חברות גדולות בתעשיה. כריס גם דיבר על כך שלמרות שלטכנולוגיה יש תפקיד חשוב ולכן מומלץ מאוד לא לפתח משחקים יותר משנה וחצי (ראו מקרה דיוק נוקם), תמיד חשוב לזכור שהמשחקיות היא זו שבסופו של דבר קובעת את גורלו של המשחק (ברוב המקרים).

בשלב הזה ולאחר בערך 6-7 שעות של הרצאות (לא כולל הפסקות) כבר הייתי די עייף ולא מרוכז. ההרצאה האחרונה של Sean Kauppinen מ – Ide Agency הייתה אומנם מיועדת לחברות עצמאיות, אבל נראה לי שרוב שיטות השיווק שהוזכרו בה כמו הסרטון הביזארי הזה (!) משמשות חברות מכל הגדלים והמינים (אולי בעצם גלל שהן מנסות להיות יותר "קוליות" ולהצניע את הגודל וההשפעה שלהן).


הערת סיום לא ממש אוביקטיבית:
בסופו של יום, למרות שלא כל ההרצאות היו פרקטיות ומעניינות באותה מידה, בהחלט יש יותר ויותר תקווה לתעשית משחקים ישראלית. למרבה האירוניה, דווקא העובדה שנוכחות גופי התקשורת הגדולים הייתה מצומצמת מעידה על כך שהמודעות לפיתוח משחקים בארץ עדיין נמצאת בחיתוליה. למה כמעט כל חברת סטארטפ שמפתחת מחזיק מפתחות שמתממשק לפורסקוור זוכה לחשיפה כפולה פי כמה וכמה? כנראה שאנחנו באמת עוד צריכים לצאת מדרך החשיבה ה"חומרתית"…

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.